به گفتۀ معاون امور بین الملل شورای فرهنگ عمومی، هم زمان و در راستای گرامیداشت «روز ملّی تنوع فرهنگ ها» نشستی تخصصی با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف مقیم ایران، در تهران و به همین مناسبت برگزار ...

به گزارش ایسنا، سیدروح الله حسنی (معاون امور بین الملل شورای فرهنگ عمومی کشور) ضمن اشاره به این نکته که «ایران به لحاظ فرهنگی تنوع بسیار بالایی دارد»، درباره اهمیت «روز ملّی تنوع فرهنگ ها» در معرفیِ داشته های کشور به دیگر ملّت های جهان گفت: کشور ما جزو بی نظیرترین ملّت ها است که از لُر و کُرد و تُرک گرفته تا بسیاری از دیگر اقوام با صلح در کنار هم زندگی می کنند؛ ما در عین حال با تنوع ادیان و میراث ناملموس فرهنگی همچون زبان ها، آیین ها و لالایی ها و غیره مواجهیم.

حسنی درباره لزوم برگزاری نشستی تخصصی برای بزرگداشت این روز این طور توضیح داد: شورای فرهنگ عمومی کشور بر آن است تا گرامیداشتی برای «روز ملّی تنوع فرهنگ ها» برگزار کند. این گرامیداشت با یک نشست تخصصی یک روزه در ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در فرهنگستان هنر برگزار آغاز می شود. همچنین در روز ۳۱ اردیبهشت ماه و در ادامۀ این مراسم، تعدادی از سفرای مقیم و نمایندگان فرهنگی بین الملل برای گرامیداشت و نشستی نیم روزه در فرهنگسرای نیاوران، به تهران دعوت شده اند.

معاون امور بین الملل شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان گفت: مراسم گرامیداشت «روز جهانی تنوع فرهنگ ها» با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، کمیسیون ملی یونسکو، موسسه اکو و مرکز میراث ناملموس برگزار می شود.

سیدروح الله حسنی
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان