افتخارآفرینی «جنگ جهانی سوم» در جشنواره ویتنام، حضور فیلم کوتاه ایرانی در یک جشنواره آمریکایی، اکران یقه سفیدها از چهارشنبه، تعطیلی تالارهای نمایش و سینماها به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، زمان پخش سریال ...

به گزارش ایسنا، فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی جایزه ویژه هیات داوران و بهترین بازیگر مرد جشنواره ویتنام را کسب کرد. این سی و ششمین حضور بین المللی فیلم «جنگ جهانی سوم» و هجدهمین جایزه بین المللی آن است. محسن تنابنده نیز پنجمین جایزه بین المللی خود را برای بازی در این فیلم دریافت کرد.

همچنین فیلم کوتاه «سامپو» به کارگردانی مرضیه ریاحی، تهیه کنندگی حسین کاکاوند و نویسندگی مرجان ریاحی به عنوان نماینده ایران به بیست و سومین جشنواره جهانی فیلم «DeadCenter» (دِدسنتر) آمریکا راه یافت.

صدا و سیما دست از شبکه نمایش خانگی بردارد

نقدی هم از یک تهیه کننده سینما داشتیم که معتقد است: صداوسیما باید دست از سر شبکه های نمایش خانگی بردارد تا مردم دیگر به ماهواره پناه نبرند.  چون ما قصه هایی جذاب و ایرانی در همین سینما و شبکه نمایش خانگی خودمان داریم که بسیار بهتر از برنامه های ماهواره است. همچنین داستان های ما برخلاف سریال های ماهواره ای بدآموزی ندارد. در این زمینه منظور شبکه های ماهواره ای معاند است وگرنه من همه ماهواره ها را معاند نمی دانم و برنامه های خوبی هم در میان آنها وجود دارد. به نظرم با تقویت پلتفرم ها و حمایت از آنها، ظرف یکسال همه شبکه های ماهواره های معاند جمع می شوند. 

اکران یقه سفیدها از چهارشنبه 

در جدیدترین جلسه شورای صنفی نمایش که روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت برگزار شد، مقرر شد که فیلم سینمایی «یقه سفیدها» به کارگردانی شهرام مسلخی از روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی «هنر شهر آفتاب شیراز» اکران خود را آغاز نماید.

تعطیلی تالارهای نمایش و سینماها

تالارهای نمایشی کشور، به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، از اذان مغرب روز ۲۵ اردیبهشت تا پایان روز ۲۶ اردیبهشت، اجرایی ندارند و سینماهای سراسر کشور از دوشنبه عصر(۲۵ اردیبهشت ماه) تا صبح روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) تعطیل می شوند.

کدام رسانه ها به تازگی از ساترا مجوز گرفتند؟

در ادامه اعلام شد که نمایندگان ۱۲ رسانه صوت و تصویر فراگیر از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون با حضور در ساترا و با طی کردن مراحل اداری و انجام الزامات ساترا موفق به اخذ مجوز شدند.

جشنواره فیلم ایثار آثار تلویزیونی و سینمایی اش را شناخت

از طرفی، همزمان با معرفی داوران، اسامی ۱۲ فیلم سینمایی و ۷ فیلم تلویزیونی که در بخش مسابقه فیلمهای سینمایی و تلویزیونی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار رقابت می کنند از سوی دبیرخانه این رویداد هنری اعلام شد.

زمان پخش سریال «عاشورا» و «قهوه ترک»

همچنین مینی سریال هفت قسمتی «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی فر، محرم و صفر امسال از تلویزیون پخش می شود. نسخه سینمایی این سریال با عنوان «موقعیت مهدی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد و توانست برنده پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم این جشنواره شود.

و سریال پلیسی «قهوه ترک» با بازی حامد بهداد از اوایل خرداد از پلتفرم فیلمنت پخش می شود.

تکرار اشتباه CNN در قبال ترامپ و موج انتقادها

در پی پخش برنامه ای یک ساعته از صحبت های دونالد ترامپ، شبکه سی ان ان به تکرار اشتباه سال ۲۰۱۶ متهم شده است. انتقادها از آنتن دادن CNN به رییس جمهور پیشین امریکا به جایی رسیده است که حتی خبرنگاران خود شبکه هم از این تصمیم انتقاد می کنند و معتقدند سی ان ان نباید به ترامپ اجازه می داد که آزادانه هجمه هایش را مطرح کند.

اظهار فرهیختگی ایرانیان با شعر

رونمایی از کتاب «هرجا تو باشی»، مجموعه اشعار غلامعلی حدادعادل، ۲۳ اردیبهشت در غرفه کانون در سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. 

غلامعلی حدادعادل در این مراسم گفت: در طول تاریخِ ما هر کسی که قصد داشته اظهار فرهیختگی کند شعر می گفته و یا شعر می خوانده است. اگر روزی چراغ شعر در ایران خاموش شود ما باید احساس خطر کنیم.

شرط موفقیت هر هنرمند به روایت سیاوش طهمورث

از سویی غرفه انتشارات نمایش در سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در کنار ارائه آثار مکتوب و دیجیتال به بازدیدکنندگان، شاهد برگزاری نشست های تخصصی و حضور چهره های هنری هم است. سیاوش طهمورث، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، یکی از مهمانان غرفه انتشارات نمایش بود که در گفت وگویی کوتاه، از تاثیر مطالعه روی عملکرد هنرمندان تئاتر، وضعیت کتاب های دانشگاهی این رشته و اهمیت انتشارات نمایش گفت.  

برگزاری آیین پاسداشت زبان فارسی و فردوسی

همچنین خبر رسید که  آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور و سخنرانی جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب  و میهمانان خارجی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ دوشنبه، بیست وپنجم اردیبهشت ماه در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملّی برگزار خواهد شد.

تازه هایی از موسیقی

در بخش موسیقی هم نگاهی به اجراهای روزهای آتی داشتیم که می توانید در این گزارش بخوانید و این که «لورین» ـ خواننده سوئدی مراکشی تبار ـ با ترانه «خالکوبی» برای دومین بار برنده جایزه سالانه آواز یوروویژن شد.

نمایش زنده لباس ارامنه و خیمه شب بازی

رییس ایکوم ایران (کمیته ملی موزه ها) از اجرای نمایش زنده لباس های سنتی ارامنه، آغاز به کار موزه «گل محمدی» و موزه «آشپزخانه»، گرامی داشت درگذشتگان و از یادرفتگان، اجرای خیمه شب بازی و کارگاه صلح برای مهاجران و چند رویداد دیگر که همزمان با روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی برگزار می شود، خبر داد.

جای اشیاء تاریخی در کمد نیست

در ادامه، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه برای پاسخ گویی مردمی و برخط در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد. در این نشست، ضرغامی به تماس های مردمی جواب داد و وعده هایی را برای رفع مشکل یا مطالبه آن ها داد و به برخی مدیران استان ها، دستور پیگیری اقدامات لازم را داد.

عزت الله ضرغامی ضمن پاسخ به مطالبات مردمی، نظر خود را درباره وضعیت نگهداری اشیای تاریخی در مخازن و تعداد موزه های ایران نیز بیان کرد.  

بدهکاری فدراسیون فوتبال از جام جهانی

همچنین رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران خبر داد: با گذشت بیش از شش ماه از پایان جام جهانی فوتبال در قطر، فدراسیون فوتبال هنوز بخشی از طلب خود را بابت تورها و مسافران جام جهانی، که خودش به آژانس ها معرفی کرده بود، صاف نکرده و بدهکار است.

شمار زائران عمره اعلام شد

وزیر گردشگری عربستان سعودی از شمار زائران داخلی و خارجی حج عمره در دوره کنونی پرده برداشت. به گفته «احمد الخطیب» ـ وزیر گردشگری عربستان سعودی ـ بیش از شش میلیون زائر در فصل جاری از داخل و خارج عربستان سعودی عمره به جا آورده اند.

و این که همزمان با روز جهانی موزه ها، بازدید از برج آزادی رایگان شد.

پیشنهادهایی برای خواندن: 

چهارمین روز نمایشگاه کتاب چگونه گذشت؟

نمایش یک فیلم ۹۰ ساله و ابهاماتی که به جا مانده

«جانی دپ» و حضور پرمخاطره در کن

روایت پسر پرویز پورحسینی از نگرانی پدرش

انتهای پیام 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان