مدیرکل بیمه سلامت گیلان ارائه خدمات حمایتی به یک هزار و ۱۱۵ زوج ناباور در این استان خبر داد و گفت: ۵۷ میلیارد ریال برای درمان این تعداد زوج پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود عاطف راد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چالش جمعیت در کشور به یک بحران مبدل شده است، اظهار کرد: از سه دهه گذشته، کشور با یک معضل جمعیت مواجه شده و این معضل در گیلان مبدل به یک بحران شده است. 

وی با ابراز نگرانی از کاهش زاد و ولد در کشور گقت: در چند سال اخیر شاهد افزایش سن سالمندی در کشور بودیم که این امر یک زنگ خطر می باشد زیرا نشان می دهد ما در یک سراشیبی پیری قرار داریم. 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی در تحقق شعار جوانی جمعیت افزود: متأسفانه گیلان در چاله جمعیت فرو رفته و تنها راه خروج از این بحران توجه به ۲ رکن اقتصاد و فرهنگ است. 

عاطفی راد با هشدار به متولیان امر در خصوص کاهش نرخ جمعیت در گیلان بیان کرد: کاهش نرخ جمعیت در گیلان مشهود است به طوری که نرخ رشد جمعیت و باروری در گیلان نگران کننده و در حالت هشدار قرار دارد. 

وی یکی از راه های خروج کشور از پیری را اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت برشمرد و گفت: روند اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در کشور بسیار کُند است. 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی جوانی جمعیت در گیلان افزود: با پیگیری های صورت گرفته و در راستای این قرارگاه کمیته تخصصی بیمه نیز شکل گرفته تا امورات مربوط به این بخش را سامان دهد. 

عاطفی راد با بیان اینکه حمایت از فرزندآوری یکی از برنامه های بیمه سلامت در کشور است، تصریح کرد: بر همین اساس زوج های نابارور تا سن ۴۹ سالگی می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند و همچنین افرادی که به مراکز غیر طرف قرارداد برای درمان ناباروری مراجعه می کنند نیز می توانند با ارائه اسناد درمانی به اداره بیمه سلامت هزینه درمانی خود را دریافت کنند. 

وی با اشاره بر روند خوب حمایت از زوج های ناباور در گیلان بیان کرد: تاکنون به یک هزار و ۱۱۵ زوج نابارور در گیلان خدمات داده شده و مبلغ ۵۷ میلیارد ریال برای درمان این تعداد زوج پرداخت شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان