باران تا کی در گیلان ادامه دارد؟

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۷:۱۱ چاپ کد خبر: 183547
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب وهوای استان گیلان در روزهای آینده، گفت: طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی که از شب گذشته وارد گیلان شده، صبح فردا استان را به تدریج ترک می کند.

محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای استان گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی که از شب گذشته وارد گیلان شده، صبح سه شنبه به تدریج استان را ترک می کند. 

وی با اشاره به اینکه در ساعات آینده بارش های رگباری در ارتفاعات و دامنه ها، شدید پیش بینی می شود، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان از روز گذشته بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا کرده و بارش در ارتفاعات رودبار و تالش نیز به صورت برف بوده و هم اکنون دمای هوای رشت ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر همراه با رطوبت ۹۵ درصد است. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در مناطق جلگه ای و ساحلی، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش بینی می شود، تصریح کرد: بارش باران که از شب گذشته در گیلان آغاز شده باعث آبگرفتگی برخی از منطق شهری و روستایی شده و به همین دلیل مردم و مسافران هنگام ترددهای جاده ای در محورهای کوهستانی و ارتفاعات، احتیاط لازم را به عمل آورند و ورزش کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو نیز با احتیاط انجام شود. 

دادرس با بیان اینکه کشاورزان با توجه به شرایط خاص این فصل باید همواره تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آورند، گفت: باغداران، کشاورزان و گلخانه داران باید اقدام حفاظتی را انجام داده و هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات جِدا خودداری کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان