رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از انتشار فراخوان دومین کنگره ملی شعر عاشورایی که در این شهرستان برگزار خواهد شد، خبر داد.

حسین محمودی فر در گفت وگو با ایسنا، به اهداف برگزاری این کنگره ملی اشاره کرد و افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل و تکریم مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن و ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی از اهداف مهم برگزاری این کنگره ملی است.

وی به موضوعات آثار ارسالی در بخش اصلی اشاره کرد و با بیان اینکه اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا در این بخش و بصیرت و ولایت پذیری با محوریت شهدای امنیت در بخش ویژه مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: حداکثر پنج اثر از شرکت کنندگان پذیرفته می شود و ذکر مشخصات شرکت کنندگان، نشانی و تلفن تماس الزامی است و آثار ارسالی، باید تایپ شده یا کاملا خوانا باشند.

رئیس ارشاد ساوه با بیان اینکه دبیرخانه همایش از پذیرفتن آثار شرکت داده شده در همایش های دیگر معذور است، افزود: حضور افراد برگزیده در  مراسم اختتامیه کنگره الزامی است.

وی بیان کرد: جوایز بخش اصلی شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی به نفر اول، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به نفر دوم، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی به نفر سوم و لوح تقدیر و ۵ جایزه نقدی، به ارزش ۱۵ میلیون ریال به پنج اثر برگزیده است و جوایز بخش ویژه، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۲۵ میلیون ریالی است.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه به نشانی شهرستان ساوه، خیابان شریعتی، شریعتی 10، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ و زمان اعلام نتایج ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ است، گفت: زمان برگزاری، ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ در استان مرکزی، شهرستان ساوه، خیابان شریعتی سالن سلمان ساوجی است.

به گفته وی، علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۴۲۲۲۳۲۴۰-۴۲۲۲۳۲۲۰-۰۸۶ یا از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۳۷۶۳۲۴۲ تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی: Saveh ershad.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان