رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مدارس انرژی اتمی نظام تربیتی و آموزشی خود را به گونه ای تنظیم کرده که دانش آموزان در مسیر خلاقیت و نوآوری قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در آیین رونمایی از اختراعات، کتاب ها و دستاوردهای دانش آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران که عصر روز دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه جاری برگزار شد؛ درباره آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای در بخش دانش آموزی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در مدارس انرژی اتمی فرصت های پژوهشی و مسئله های واقعی مورد توجه قرار می گیرد تا دانش آموزان بتوانند برای حل مسئله خود را آماده سازند. اگر یک مسئله واقعی باشد و دانش آموزان بدانند که طرحی جدی است، خودبه خود مسیر شکوفایی را سریع تر طی می کنند و خودباوری در آن ها افزایش می یابد.
وی تأکید کرد: ما نیز با بستری که فراهم می کنیم و فرصتی که زمینه های آن را افزایش خواهیم داد؛ جریان پرنشاطی برای کار گروهی و تیمی ایجاد می کنیم و مسیر مورد نیاز برای حل مسایل را فراهم و از دانش آموزان پشتیبانی خواهیم کرد.
اسلامی با بیان اینکه باید توجه داشت تعدادی از این دانش آموزان در مسابقات توانسته اند به مقام های برتر دست یابند؛ تصریح کرد: در مراسم امروز تمام گروه های پژوهشی و نیز دانش آموزانی که در مسابقات مختلف کشوری رتبه کسب کرده اند، دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.
وی اضافه کرد: در مراسم امروز شاهد تنوعی از برنامه ها بودیم و در مجموع می توان گفت فعالیت ها و دستاوردهای دانش آموزان در صنعت هسته ای دارای کاربرد است و شرکت های ما می توانند با کامل کردن نتایج تحقیقات دانش آموزان مدارس انرژی اتمی آن ها را به عنوان طرح های صنعتی به جامعه عرضه کنند.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: بنده به این دانش آموزان افتخار کرده و به والدین این عزیزان تبریک عرض می کنم.
وی تصریح کرد: وظیفه ما در سازمان انرژی اتمی ایران این است که امید را در همه لایه های جامعه گسترش دهیم و به صورت واقعی برنامه هایی داشته باشیم تا دانش آموزان مسیر خودباوری را سهل تر و سریع تر طی کنند و انشاالله با طی کردن مدارج علمی بالا در دانشگاه؛ آینده شغلی را برای خود و توفیق خدمتگزاری موفق را در کشور برای ملت ایران به ارمغان آورند.

گفتنی است عصر امروز با حضور مهندس اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، آیین رونمایی ۲ محصول اختراعی و نیز ۲  کتاب دانش آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران برگزار شد.
در این آیین از ۲ محصول اختراعی دانش آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران شامل دستگاه هوشمند غذا دهنده به ماهی های پرورشی با نام «ماهور» و نیز «نانو الیاف محافظ در برابر اشعه» و نیز ۲ کتاب در بخش بیونیک رونمایی شد.
همچنین در این مراسم ۱۴ نفر از دانش آموزان  افتخارآفرین در رشته های مختلف در مسابقات رباتیک ایران، پنجمین دوره جشنواره پژوهشی فرهیختگان و نیز مدال آور المپیاد علمی و پژوهشی نانو فناوری در دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران و دانش آموزان برگزیده دوره اول این دبیرستان در پنجمین دوره جشنواره پژوهشی فرهیختگان بخش رباتیک و بخش ماشین های شیمیایی مورد تقدیر قرار گرفتند.
 

نمایش دست سازه های دانش آموزان در بخش های «نانو فناوری» و «رباتیک و الکترونیک»، امضای تفاهم نامه میان موسسه آموزشی و فرهنگی صنعت هسته ای و ستاد فناوری نانو، بازدید از موزه افتخارات پژوهشی این دبیرستان و بازدید از بخش دست سازه ها و پروژه های دانش آموزی از سایر برنامه های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان