وظیفه انسان ها نسبت به یکدیگر چیست؟

۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ۱۶:۵۹ چاپ کد خبر: 183585
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) یکی از آفت های موجود در ذات انسان را خود برتربینی نسبت به دیگران دانست و گفت: انسان باید نسبت به رفتار خود با انسان ها مراقب بوده، کرامت آن ها را در نظر گرفته و از لحاظ رفتاری ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی ظهر امروز در در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد جامع شهر سیاهکل با بیان اینکه آشنایی مسلمین با معارف اهل بیت (ع) یکی از وظایف امام صادق (ع) بوده است، اظهار کرد: : امام صادق (ع) بیش از سه دهه امامت امت را بر عهده داشته و در این مدت از هیچ تلاشی برای تبیین معارف اسلامی در جامعه دریغ نکردند. 

وی با اشاره به شخصیت علمی امام صادق (ع) در طول تاریخ اسلام گفت: این حضرت در طول عمر با عزت خود چهار هزار شخصیت را در حوزه های مختلف تربیت کردند زیرا یکی از اهداف امام صادق (ع) ) مقابله با انحرافات فکری و اخلاقی در جامعه بوده است. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر لزوم معرفی سیره عملی ائمه اطهار (ع) در جامعه و به ویژه برای نسل جدید افزود: یکی از بزرگترین سمت هایی که به پیروان اهل بیت (ع) داده می شود این است که با رفتار حسنه خود بتوانند امیر المومنین (ع) را در جامعه معرفی کنند. 

رمضانی یکی از آفت های موجود در ذات انسان را خود برتربینی نسبت به دیگران دانست و بیان کرد: انسان باید نسبت به رفتار خود با انسان ها مراقب بوده، کرامت آن ها را در نظر گرفته و از لحاظ رفتاری خود را به نسبت دیگران برتر نبیند.

وی با بیان اینکه خواندن نماز به صورت جماعت بسیار توسط اهل بیت (ع) سفارش شده است، گفت: انسان وقتی عمل پاکی انجام دهد و آن عمل را همراه خود داشته باشد به حیات طیبه رسیده و مردم نیز این فرد را دوست خواهند داشت. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، وجود انقلاب اسلامی را یک برکت برای مسؤولان به منظور خدمات رسانی و اعتمادسازی در جامعه برشمرد و تصریح کرد: بدون شک اگر با صداقت با مردم حرف بزنیم آن وقت مردم به نظام اسلامی اعتماد می کنند از این رو اگر از فرصت مسؤولین به درستی استفاده نشود به تهدید تبدیل می شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان