استاندار گیلان با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در خصوص کاهش کمبودهای موجود در گیلان گفت: دولت اقدامات خوبی را در بلند مدت در دستور کار قرار دارد ولی برای اجرای برنامه های کوتاه مدت در گیلان باید از ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در دیدار با وحید خاوئی مدیر عامل بنیاد علوی کشور با بیان اینکه این استان در برخی از شاخص های توسعه ای با کمبودهایی مواجه است، اظهار کرد: گیلان علیرغم پوشش سبزش دارای کمبودهایی در برخی از شاخص های توسعه ای است از این رو باید کمبودهای استان با کمک بنیاد مستضعفان و علوی بر طرف شود. 

وی با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در خصوص کاهش کمبودهای موجود در گیلان گفت: دولت اقدامات خوبی را در بلند مدت در دستور کار قرار دارد ولی برای اجرای برنامه های کوتاه مدت در گیلان باید از ظرفیت بنیاد علوی نهایت بهره را ببریم. 

استاندار گیلان با تاکید بر نگاه امیدبخش بنیاد مستضعفان کشور و علوی به حل مشکلات استان ها در حوزه های مختلف بیان کرد: ریاست جمهور و رییس بنیاد مستضعفان همواره بر افزایش امید در جامعه تاکید دارند که نمونه بارز تزریق امید و انگیزه در کشور اعطای سند بنیاد علوی به مردم و روستائیان بوده است. 

عباسی، سیاهکل، شفت، ماسال و رحیم آباد رودسر را جزو مناطق کم برخوردار گیلان معرفی کرد و گفت: این چند شهر با تاخیر چندساله به مجموعه شهری اضافه شدند و علیرغم اقدامات خوب انجام شده در چند سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ولی باز هم با کمبودهایی مواجه هستند که باید این موارد برطرف شود. 

وی با بیان اینکه وجود فقر مطلق در جامعه منجر به کاهش امید و یاس در جامعه می شود، افزود: در کشور فقر مطلق نباید وجود داشته باشد از این رو از بنیاد علوی انتظار دارم به افراد کم بضاعت تسهیلاتی اعطا کند تا کسب و کاری را برای امرار و معاش ایجاد کنند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود کمبود آب زراعی و شرب در برخی مناطق دوردست این استان تصریح کرد: برخی از روستاهای دوردست گیلان و کوهستانی با کمبود آب زراعی و آشامیدنی مواجه هستند ولی در چند وقت اخیر دولت، برنامه های خوبی را اجرایی کرده ولی با این حال هنوز تمامی مشکلات برطرف نشده است. 

عباسی با تاکید بر احصاء مشکلات حوزه شهری در تمامی شهرستان های گیلان بیان کرد: مشکلات و کمبودهای حوزه شهری در برخی از نقاط گیلان باید در اسرع وقت شناسایی و در سریعترین زمان ممکن شناسایی شود زیرا زمان بسیار کم است. 

رئیس بنیاد علوی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه این بنیاد در تمامی حوزه ها از هیچ تلاشی به استان ها دریغ نمی کند، اظهار کرد: در خصوص طرح های اشتغال زا و رفع محرومیت زدایی در خدمت استان گیلان هستیم ولی باید این کمبودها در شهرستان های گیلان به ویژه شفت، سیاهکل، رحیم آباد و امسال به بنیاد علوی اعلام شود. 

وحید خاوئی با اشاره به ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد علوی در گیلان گفت: در حال حاضر تنها ۳۰۰ واحد مسکونی احداث شده است لذا از دستگاه های  اجرایی در گیلان انتظار داریم توجه ویژه به ابن امر کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان