رئیس کمیته امداد امام خمینی از ایجاد ۵۰۰ هزار شغل توسط این نهاد در سال جدید خبر داد و گفت: توانمندسازی مددجویان در سه بعد اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی برای خوداکتفایی بوده و در این خصوص اقدامات ارزشمندی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی پنج هزار طرح اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه توانمندسازی این نهاد یکی از تأکیدات رهبری می باشد، اظهار کرد: رهبر انقلاب در فرمایشات خود از کمیته امداد امام خمینی (ره) درخواست کردند تا  با پی ریزی اقداماتی، توانمندسازی در راستای ایجاد درآمد با ثبات را در صدر کارها قرار دهد. 

وی اولویت نخست کمیته امداد امام خمینی را توانمندسازی مددجویان در حوزه های مختلف برشمرد و گفت: توانمندسازی مددجویان در سه بعد اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی، برای خود اکتفایی بوده و در این خصوص اقدامات ارزشمندی انجام شده است. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از تصویب ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال برای سال ۱۴۰۲ توسط این نهاد خبر داد و افزود: با تلاش های انجام شده مقرر شد در سال جدید هم مجدداً ۵۰۰ هزار شغل که ۵۰ درصد آن شامل مددجویان و مابقی برای سایر افراد است ایجاد شود. 

بختیاری با تاکید بر لزوم توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: یک سوم تولید پیله ابریشم کشور بر عهده کمیته امداد است به طوری که ۷۰۰ تن پیله تر توسط جامعه هدف کمیته امداد تولید شد. 

وی با اشاره به برنامه های کمیته امداد امام خمینی در راستای ایجاد اشتغال پایدار خانگی در کشور افزود: بیش از ۵۰ درصد بانوان سرپرست خانوار هستند لذا اولویت ما این است که اشتغال را به خانه برده تا مادر بودن تحت شعاع شغل قرار نگیرد. 

 

بانک های گیلان منابع مالی خود را در اختیار تولید قرار دهند

نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این مراسم بیان اینکه در سال مهار تورم و افزایش تولید باید از ظرفیت های استان در بخش تولید استفاده شود، اظهار کرد: گیلان در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنایع چوب و صید ماهی دارای ظرفیت های خوبی است که می تواند به ایجاد اشتغال در این استان کمک کرد. 

اسدالله عباسی با تاکید بر لزوم توجه کاهش هزینه تولید انواع محصولات کشاورزی در گیلان گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم افزایش زنجیره ارزش افزوده، رشد کیفی تولید، بهره وری انواع محصولات کشاورزی را افزایش داده و در همین راستا اقدامات خوبی انجام شده است. 

وی با تأکید بر لزوم توجه به حمایت از طرح های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط دولت مردمی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به گیلان، تبصره ۱۶ و ۱۸ را افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و به منظور حمایت از طرح های اشتغال زا و خودکفایی  اختصاص دادیم. 

استاندار گیلان، بخش های صنایع دستی، گردشکری، کشاورزی و مشاغل خانگی را یکی ویژگی های بارز در مناطق روستایی گیلان برشمرد و گفت: به راحتی می توان با توسعه زراعت چوب، نوغانداری و صنایع ابریشم به ایجاد اشتغال پایدار در استان رسید. 

عباسی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت نوغانداری و صنایع ابریشم گیلان تصریح کرد: در چندسال گذشته زنجیره ارزش افزوده در صنعت نوغان و صنایع ابریشم با مشکل مواجه شده بود ولی اکنون و با تلاش دولت سیزدهم برنامه های خوبی در این راستا صورت گرفت. 

وی با تاکید بر لزوم افزایش میزان تعهد اشتغال در این استان گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته ۱۸ درصد بیشتر از تعهد خود در ایجاد اشتغال عملکرد داشتیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بانک ها باید تمامی منابع مالی خود را در اختیار استان گیلان بگذارند، تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات و وام های کم بهره در بخش تولید هماهنگی خوبی وجود دارد البته تعدادی بانک خصوصی کم کاری کرده بودند که طی صحبت ها و رایزنی های انجام گرفته قرار شد منابع خود را صرف استان گیلان کنند. 

عباسی یکی از راه های گاهش فقر در گیلان را افزایش درآمدها برشمرد و بیان کرد: در گیلان علی رغم منابع بسیار، از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده اما افق روشنی پیش رو است و امیدواریم در عرصه تولید، اشتغال و بازگشت حاشیه نشین ها به روستاها و مسکن روستایی عملکرد موفقی داشته باشیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان