نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به صدا درآمدن زنگ خطر بحران پیری جمعیت در گیلان گفت: تغییر سبک زندگی از مهمترین آفات سطح کشور و استان گیلان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن جلست دفتر نماینده لی فقیه در رشت با تأکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به بهترین نحو اجرایی شود، اظهار کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین جلسات در سطح استان است که باید بر روی اجرای درست مصوبات آن نظارت شود.

وی با اشاره به صدا درآمدن زنگ خطر بحران پیری جمعیت در گیلان گفت: معضل پیری جمعیت در کشور و گیلان به یک بحران مبدل شده و مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی در این خصوص داشتند از این رو در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به این مسئله رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تغییر سبک زندگی را از مهمترین آفات سطح کشور دانست و افزود: دشمن برای تغییر سبک زندگی در کشور از ایرانی اسلامی به غربی برنامه دارد لذا باید سریعا برای حل این مشکل راه حل هایی اتخاذ شود. 

فلاحتی با تأکید بر برنامه ریزی چند ساله دشمن برای ایجاد بی حجابی و بی بندوباری در جامعه بیان کرد: 
دشمن برای ایجاد بی بندوباری در کشور با برنامه اومده و ما هم به عنوان متولیان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با برنامه عمل کنیم، زیرا دشمن در تلاش است تا مردم را وارد عرصه نبرد با یکدیگر کنند.

وی با بیان اینکه  استکبار از طریق مسئله حجاب در تلاش برای ایجاد انشقاق در بین مردم است، گقت: در فتنه ۸۸، ۹۶، ۹۸ و آشوب های اخیر هم شاهد این مهم بودیم، از این رو شیوه برخورد و تعامل ما با روش هایی که سعی در کند کردن مسیر جمهوری اسلامی دارد باید متناسب با شرایط باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و گیلان با اشاره به هدف دشمن از ایجاد آشوب های اخیر در کشور افزود: آشوب های اخیر مقدمه ایجاد بی بندوباری و بی حجابی در کشور بود زیرا با از بین رفتن فرهنگ هیج مشکلی از جمله مشکل اقتصادی برطرف نمی شود.

فلاحتی، گرایش مردم ایران را گرایشی به دین داری برشمرد و تصریح کرد: گرایش مردم ایران به دینداری رو به افزایش بوده و دشمن سخت از این اتفاق برآشفته است زیرا حضور مردم در مراسم تشییع شهدای مدافع امنیت، راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن نشان داد که مردم تا پای جان از این نظام مقدس دفاع می کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به پیگیری متعهد در برگزاری جلسات ستاد راهبردی در گیلان بیان کرد: در هر استان متناسب با ویژگی ها و آمایش سرزمینی باید با معضل بی بندوباری برخورد شود و در غیر این صورت هیچ موفقیتی حاصل نمی شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان گیلان، در جمهوری اسلامی و در عرصه ایجابی باید به خوبی عمل کنیم و این جمله که در ۴۰ سال گذشته هیج اقدامی در خصوص عفاف و حجاب نشده اشتباه است.

فلاحتی با تاکید به استاندار گیلان در خصوص نظارت بر رعایت عفاف و حجاب در ادارات گیلان گفت: برای رعایت عفاف و حجاب در بین مسؤولان و متولیان امر یک وحدت و همدلی وجود دارد که جای بسیار خرسندی است.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان