معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران در سفر به استان بوشهر از تأسیسات پتروشیمی عسلویه و شرکت مبین انرژی خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان انرژی اتمی ایران؛ سیدپژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران در سفر به استان بوشهر از تأسیسات پتروشیمی عسلویه و شرکت مبین انرژی خلیج فارس بازدید کرد.

شیرمردی در جریان این بازدید و در جلسه ای تخصصی به منظور تبادل نظرات کارشناسی متخصصان حوزه فناوری پرتوها و صنعت نفت و پتروشیمی، ضمن ابراز خرسندی از زیرساخت های غرورآفرین موجود در تأسیسات پتروشیمی عسلویه و شرکت مبین انرژی خلیج فارس، اظهار کرد: این اتفاق، موجب افزایش انگیزه شده و مصداقی از شعار «ما می توانیم» است.

وی ادامه داد: بار دانشی را که امروز به صورت عملیاتی در مجموعه پتروشیمی کشور شاهد هستیم، حاصل اعتماد و باور به نیروهای بومی و خودباوری توان داخلی است.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها افزود: در صنعت هسته ای نیز با تکیه بر این رویکرد توانسته ایم در میان معدود کشورهای دارای چرخه سوخت هسته ای قرار گیریم.

معاون سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به حضور ایران در میان دارندگان نیروگاه هسته ای در سایه تحریم های سنگین نظام سلطه، اظهار کرد: با تلاش مضاعف و اعتماد به جوانان برای حل مسایل صنعتی کشور می توان گام های بسیار بلندی برداشت.

وی تصریح کرد: در همین زمینه و در شرایط بسیار سخت تحریم ها، در حوزه رادیوداروها پیشرفت های چشمگیری در صنعت هسته ای داشته ایم.

شیرمردی در ادامه با اشاره به کاربرد گسترده فناوری پرتوها و اقدامات صورت گرفته در چهار حوزه کشاورزی، سلامت و بهداشت، محیط زیست، گفت: سبک سازی و سولفورزدایی، استفاده از گیج هایی نظیر ضخامت سنج و سطح سنج و همچنین رادیوگرافی صنعتی از جمله کاربردهای فناوری پرتوها در صنعت نفت به شمار می آید.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در این جلسه با تاکید بر ضرورت وجود هم افزایی و همگرایی دستگاه های مرتبط به منظور صنعتی سازی تجهیزات و توسعه فناوری پرتوها، گفت: امیدواریم با حمایت صنعت پتروشیمی بتوانیم پس از بررسی کارشناسی زمینه های مشترک همکاری، گام بلندی در زمینه حل مشکلات کشور و مردم شریف میهن عزیزمان برداریم.

گفتنی است در پایان نیز متخصصان و کارشناسان حوزه کاربرد پرتوها و نیز صنعت نفت به بیان دیدگاه های خود در این حوزه پرداخته و در مورد ظرفیت ها و زمینه های مشترک همکاری های آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هم چنین با اعلام مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها، کارگروهی با ماموریت پیگیری و عملیاتی سازی توافقات این جلسه تشکیل شد.

انتهای پیام

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : عسلویه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان