به گزارش لنگرخبر، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بیست ودومین سالگرد عروج شهادت گونه مهندس حسن دهگان در مسجد جامع لنگرود با بیان اینکه کشور استحکام و ماندگاری خود را مدیون خون پاک شهیدان است، اظهار کرد: ما وقتی وصیت نامه شهدا رو میخوانیم آنان مسیر خود را رسیدن به خدا انتخاب کردند. 

وی با اشاره به نقش توجه به سیره عملی شهدا در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: عمل و سیره شهدا در تاریخ ایران اسلامی به یادگار می ماند و آنان به عنوان شاهد ناظر عملکرد ما هستند. 

استاندار گیلان، شهرستان لنگرود را پرچمدار اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: مردم گیلان در دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت و امنیت، هشت هزار شهید را تقدیم اسلام کردند که این مهم نشان دهنده نقش مردمان دیار میرزا در دفاع از آرمان های ایران اسلامی است. 

عباسی، شهدای گیلان را نگین درخشانی شهدای کشور در حوزه های مختلف برشمرد و بیان کرد: شهیدانی  همچون عبدالکریمی، املاکی، نورانی، حق بین و مهندس دهگان، نگین درخشان شهدا در شهرستان لنگرود هستند که جان خود برای دفاع از جمهوری اسلامی نثار کشور کردند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به تبیین جنایات رژیم پهلوی در کشور تصریح کرد: نسل های امروز و آینده باید بدانند منافقین و رژیم ستم شاهی چه جنایاتی را علیه کشور کرده و چه میزان کشور را از مسیر پیشرفت دور کردند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه، زندگی نامه شهید دهگان باید برای تمامی متولیان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در گیلان بازگو شود، گفت: دانشجویان نخبه در دوران انقلاب به مانند شهید دهگان در آن زمان چراغ مبارزه با طاغوت را در کشور روشن کردند که ثمره آن برپایی نظام اسلامی در کشور بوده است. 

به گفته عباسی، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بر تمامی کارگزاران ایران اسلامی واجب است سیره عملی و رفتاری شهدا را سرلوحه امور خود قرار دهند. 

وی با اشاره به جانفشانی های شهدا برای دفاع از جمهوری اسلامی وعدم نفوذ دشمن به کشور بیان کرد: برای حفظ این نظام، خون های زیادی ریخته شد و دشمن بداند مردم ما تا پای جان از این انقلاب دفاع می کنند و اجازه نمی دهند ذره ای از این خاک به دست دشمن بیفتد.

استاندار گیلان، جهاد تبیین را تنها دلیل ماندگاری نهضت عاشورا در طول تاریخ دانست و افزود: علت اینکه نهضت عاشورا زنده است دلیلش رساندن پیام خون شهدای کربلا توسط حضرت زینب کبری (س) بوده است از این رو باید در مراسم یادواره شهدا پیغام شهدا را به همگان و نسل جدید منتقل کنیم. 

عباسی با بیان اینکه دلاوری های تاریخ جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته در جهان اسلام مقابل دشمن بی سابقه بوده است، گفت: دشمن در ۴۴ سال گذشته انواع فتنه ها را علیه این کشور انجام داد ولی جوانان این مرز و بوم با دلاوری های خود در دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شدند. 

وی دستور روسای جمهور ایران و روسیه در خصوص تکمیل کریدور را حاکی اهمیت این طرح در رشد اقتصادی منطقه دانست و بیان کرد: قراردادی که ما میان روسای جمهور ایران و روسیه به امضا رسید نشان دهنده ظرفیت گیلان  در حوزه های مختلف است. 

به گفته استاندار گیلان، تکمیل کریدور شمال به جنوب یک تصمیم استثنایی است که اقتصاد کشور را با پیشرفت قابل مواجه ای رو به رو می کند و دولت در راستای تغییر سیاست خارجه، فرمان مقام معظم رهبری را در خصوص لزوم توجه در تکمیل راه آهن رشت_آستارا اجرایی کرد. 

عباسی با اشاره به ابراز نگرانی آمریکا از تکمیل راه آهن رشت_آستارا افزود: اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب بدون شک در افزایش صادرات محصولات استراتژیک ایران نقش بسیار مهمی دارد که این مهم منجر ایجاد نگرانی برای آمریکا شده است. 

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص راه آهن رشت_آستارا تصریح کرد: مقام معظم رهبری و ریاست جمهور اهتمام ویژه ای در تکمیل راه آهن رشت_آستارا دارند و در این راه تمام مسائل زیستی محیطی در نظر گرفته شده و مشکلی وجود ندارد و دولت در اجرای این طرح از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. 

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در خصوص ایجاد خسارت به برخی اراضی کشاورزی در این استان بیان کرد: در بارش های اخیر شاهد بروز خساراتی به سر دهنه ها و اراضی شالیزاری بودیم که به این منظور به تمامی فرمانداران دستور داده شد تا به مزارع رفته و میزان خسارت را بررسی و به استانداری اعلام کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان