تولیدکننده گیلانی پوشاک بانوان معتقد است که حمایت مالی از تولیدکنندگان موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می شود و به موقع پشتیبانی کردن از تولید آهنگ رشد را توسعه می دهد و می گوید مجموعه ما صدای ...

به گزارش خبرنگار فارس از صومعه سرا، ساریه پورصالح؛ گاهی بین واقعیت و آنچه دیگران در مسیر علم و تجربه و موفقیت کسب می کنند، فاصله بسیار است؛ دوربین فارس این بار سراغ اهالی ساختمانی رفته که ثمره یک عمر تلاش دانش آموخته طراحی دوخت، را در مسیر موفقیت و ایجاد شغل برای فرزندان شهرستان خود به رشته تحریر و تصویر بکشد. طراح دوختی که ثمره علم ودانش خود را با خلاقیت و ایده های نو بر روی تاروپود پارچه ریخته تا با خلق اثرش نگاه مشتریان را مجذوب کند. 

وقتی پشت در واحد تولیدی پوشاک آقای زارع رسیدیم با خوشرویی همیشگیشان به استقبال ما آمدند و ما را به سمت مکان طراحی و برش پارچه، که آنجا مشغول به کار بودند، راهنمایی کردند. صدای هماهنگ چرخ ها از سمت چپ و راست سمفونی واحدی با نُت و ریتم اقتصادی را به دل کارگاه تزریق می کند هم آوایی امید به فرداهای خوب برای تلاش بیشتر وعدم وابستگی به واردات کالاهایی که توانمندی آن در فرزندان ایران دوچندان است. 

آقای زارع می گوید بعد از تحصیلات دانشگاهی با توجه به علاقه ای، که در حوزه طراحی لباس داشتم به تهران رفتم تا با تجربیات مضاعف به شهرستان خودم برای استقرار کارگاه تولیدی برگردم، از چهاراه استانبول تهران کوچه شیرونی ساختمان هنر؛ هشت طبقه واحدتولیدی که در آنجا کار تقدیر آینده کاری بنده با طرح و ایده و خلق نو پوشاک برای جامعه کوک خورد و بعد ۱۳ سال کار در تهران به شهرستان خودم آمدم. 

سراغ کسی رفته ایم که سال ها در فلسفه هنر دوخت و دوز تحصیل کرده و لحظه های ناب عمرش در پشت چرخ خیاطی سپری شده؛ کسی که که با علم صبورانه، ایده و طرحش را به پارچه پاشیده و قیچی را بر پارچه ها سُرانده و از گردش ایده و طرح با نخ و سوزن هنرمندانه محصولی تولید کرده که بازار هدف عاشقش شود و این گردش ادامه دارد. 

این کارآفرین در پاسخ به خبرنگار فارس که کار تولید را چگونه آغاز کردید، گفت: ابتدا در مکان کوچک، کار تولید البسه زنانه را شروع کردم و سپس بعد از اینکه رونق کسب و کار خوب شد توانستم تعدادی از بانوان مهارت دیده و نیازمند شهرستان را مشغول کار کنم و به دلیل کمبود جا خوشبختانه به یاری خداوند، بعد از گذشت چند سال توانستیم یک باب ساختمان به عنوان کارگاه تولیدی خیاطی را برای خود خریداری کنیم تا با این کار توانسته باشیم در جهت تامین و کمک به اقتصاد خانواده و جامعه قدمی برداریم. 

وی می گوید که از شروع فعالیتش ۴۰ سال می گذرد؛ ۱۳ سال خارج استان کار کردم اما ۲۷ سال است که در شهرستان صومعه سرا با مجموعه بانوان جوان فعال به کار تولید انواع لباس های زنانه مشغول به فعالیت هستیم. 

حدود ۲۰ نفر از بانوان، از روستاها و محله های حاشیه شهرستان در این واحد تولیدی با حمایت های به موقع و مجدانه بنیاد برکت گیلان مشغول به کار هستند، که از این تعداد ۱۲ نفر مستقیم در خط خط تولید، هفت نفر غیرمستقیم و چند نفر هم در در خانه و فروش کنار این مجموعه مشغول به کار هستند. 

این کارآفرین صومعه سرایی با اشاره به اینکه از شیوع بیماری کرونا با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم می گوید، تصمیم داشتم نیروهای کارگاه را کم کنم؛ چون دنبال حمایت های مسؤولان با دریافت تسهیلات بودم اما یا نرخ بهره بسیار بالا بود یا محاسباتی که می کردم در جهت گسترش تولیدات اقدامی موثر در رونق واحد تولیدی نبود. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان