عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهل و نادانی، ضربه خود را به جامعه علمی و دینی خواهد زد، گفت: اگر نیروی انسانی متعهد و کارآمد نداشته باشیم، رشد زیادی نخواهیم کرد و وظیفه دانشگاه تربیت چنین نیروهای ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی امروز در دیدار با رئیس، معاونین و کارکنان دانشگاه گیلان که در سالن جلسات این مرکز آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه گیلان جز ۱۰ دانشگاه برتر کشور است و باید ارتقا پیدا کند. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از مباحث مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توجه به پیشرفت علم بوده است، گفت: جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند، بدون علم مقدور نیست. 

وی با تاکید بر اینکه مدیریت هایی موفق خواهد بود که علمی باشد، گفت: از مدیریت سنتی باید بهره بگیریم ولی از مدیریت علمی نباید غفلت کرد، در مدیریت باید و نبایدها، از نیروهای ارزشی و کارآمد می بایست استفاده شود. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه نگاه اخلاقی داشتن در حوزه های مدیریتی و مدیریت به صورت ولایی امری ضروری است، بیان کرد: در حوزه مدیریتی، نیروهای بالادستی باید نیروهای پایین دستی را دوست بدارند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشگاه باید به حوزه های علم و دانش توجه کند، افزود: متاسفانه از ظرفیت های استان گیلان در زمینه های مختلف از جمله نیروی انسانی استفاده نشده است، استان گیلان به تعبیر مقام معظم رهبری، از استان های ممتاز کشور است اما زیرساخت استان از جهات مختلف رشد مناسب را پیدا نکرده که از این موضوع گله مند هستیم. 

رمضانی با بیان اینکه دانشگاه ها باید به سمتی بروند که نیروهای توانا را در همه سطوح تربیت کنند، گفت: نباید اجازه بدهیم در دانشگاه، جایگاه علمی تنزل پیدا کند زیرا رشد جایگاه علمی دانشگاه، در انتخاب مدیران اثرگذار است، توجه به رتبه های علمی در انتخاب مدیران، وجهه علمی دانشگاه را بالا می برد. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه ما باید الزامات رشد علمی در مجموعه ها را بپذیریم و مدیریت های ما باید بدون حاشیه باشد، تصریح کرد: اگر از مدیریت متنی خارج شویم و به حواشی برویم سطح دانشگاه پایین می آید و اگر می خواهیم دانشگاه رشد پیدا کند باید به مدیریت های متنی پرداخت. 

وی با بیان اینکه جهل و نادانی، ضربه خود را به جامعه علمی و دینی خواهد زد، افزود: اگر نیروی انسانی متعهد و کارآمد نداشته باشیم، رشد زیادی نخواهیم کرد و وظیفه دانشگاه تربیت چنین نیروهای توانمند است. 

به گفته نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ایران و مسلمانان، زمانی مرکز ثقل علوم بودند و اگر می توانستیم فلسفه احکام عفاف و حجاب را بیشتر بشناسانیم و تبیین کنیم، قطعا اتفاقات سال گذشته نمی افتاد و در مسائل فرهنگی موفق تر بودیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان