زمان رهاسازی آب سد سفیدرود اعلام شد

۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۲۲:۰۰ چاپ کد خبر: 183665

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان، آب سد سفیدرود از امشب مجددا رهاسازی و از فردا آبگذاری تمامی کانال های آبیاری شبکه سفیدرود برقرار خواهد شد.

به گزارش لنگرخبر، محمدجواد خانی پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت سد سفیدرود اظهار کرد: با توجه به بارش های مناسب اخیر و پر بودن کانال های آبیاری، آب سد سفیدرود از روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت قطع بود که مجددا از امشب جمعه ۲۹ اردیبهشت رهاسازی می شود. 

به گفته وی، با توجه به بارش های مناسب چند روز اخیر و پر شدن کانال های آبیاری و همچنین قطع رهاسازی آب سد سفیدرود به جهت صرفه جویی و ذخیره سازی آب در سد، رهاسازی مجدد آب سد سفیدرود از امشب آغاز و از فردا شنبه ۳۰ اردیبهشت آبگذاری تمامی کانال های آبیاری شبکه سفیدرود برقرار خواهد شد. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با تأکید بر بیمه محصولات کشاورزی براساس توصیه های متولیان امر گفت: کشاورزان عزیز گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی و توصیه های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان، براساس تقویم زراعی نسبت به نشاء برنج اقدام نمایند. 

خانی پور با درخواست از هم استانی ها، مسافران گرامی و پیمانکاران فعال در بستر رودخانه سفیدرود درخواست کرد: جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی، از تردد و استقرار در بستر و حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال های آبرسانی خودداری و همچنین کلیه شرکت های فعال در بستر رودخانه سفیدرود نسبت به خارج نمودن ادوات و تجهیزات خود اقدام نمایند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان