مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، جزئیات طرح تشویقی دولت در صورت کاهش مصرف الگوی برق را اعلام کرد.

محمد تقی مهدی زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه دولت طرح های تشویقی خوبی را برای مدیریت مصرف برق در کشور در نظر گرفته است، اظهار کرد: در راستای مدیریت مصرف برق در فصل تابستان و جلوگیری از قطعی برق، دولت طرح های تشویقی بسیار خوبی را در نظر گرفته است. 

وی با اشاره به رکورد دولت در ارائه طرح های تشویقی در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته فرمول دریافت پاداش توسط مشترکین به طوری بود که پنج برابر آن چیزی که مصرف می کردند می توانستند پاداش دریافت کنند. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره بر لزوم توجه گرمسیر بودن این استان در محاسبه الگوی مصرف بیان کرد: در طرح جدید دولت، اگر مشترکی به مانند سال گذشته، ۵۰ درصد در مصرف برق یعنی ۲۰۰ کیلووات ساعت صرفه جویی داشته باشد شامل طرح تشویقی وزارت نیرو می شود. 

مهدی زاده با بیان اینکه در حوزه کشاورزی از ساعت ۱۱ تا ۱۸ برق مصرف کنند، ۱۹ ساعت بعدی را مجانی مصرف خواهند کرد، افزود: مشترکین پرمصرف به ویژه مشترکین تجاری اگر از یک هزار کیلووات ساعت بیشتر مصرف کنند به هزینه خود، برق آنان هوشمندسازی شده و در صورت عدم کاهش مصرف، با محدودیت مواجه می شوند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان