رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ۱۶۰ واحد مسکونی متعلق به شهرداری رشت واقع در مسکن مهر رشت گفت: باید هر چه سریعتراین املاک که سالهاست که به حال خود رها شده اند تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در هشتادوچهارمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورا که در غیاب واثق کارگرنیا برای ساعتی ریاست صحن شورا را به عهده داشت با اشاره به سخنی از پیامبر (ص) درباره جایگاه و منزلت دختران و تبریک فرا رسیدن روز دختر اظهار کرد: هر خانه ای که در آن دختر باشد هر روز ۱۲ برکت از آسمان بر آن خانه نازل می شود و رفت و آمد ملائکه از آن خانه قطع نمی شود. 

هادی رمضانی با گرامیداشت سوم خرداد مصادف با سالروز فتح خرمشهر افزود: خرمشهر پس از ۵۷۸ رو اشغال در سوم خرداد ۱۳۶۱ آزاد شد و عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه گاهش را برای مذاکرات از دست داد و این روز بزرگ به عنوان نماد مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم ایران اسلامی ثبت شد و این روز را به تمامی ملت بزرگ ایران اسلامی بالاخص یادگاران هشت سال دفاع مقدس تبریک و تهنیت می گویم.

با اجرای ممیزی املاک، درآمد پایدار برای شهرداری رشت رقم می خورد
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز پس از حضور در صحن شورا با اشاره به ملاک های انتخاب شوقی به عنوان شهردار رشت اظهار کرد: تجربیات مدیریتی و تخصص در مباحث عمرانی و پاکدستی و صداقت در گفتار موجب شد تا شورا نسبت به انتخاب وی برای جایگاه شهردار رشت اقدام کند. 

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه تا به امروز صداقت گفتار و صداقت عمل را در شهردار رشت مشاهده کرده ایم، افزود: امیدوارم طی نشست های مشترک نیازمندی های شهر بررسی و همواره شاهد صداقت گفتار و عمل در شهردار رشت و تیم همراه وی با هدف اعتلای هر چه بیشتر شهر رشت و رفع دغدغه های شهروندان باشیم. 

تملک املاک حریم رودخانه ها با بهره مندی از ساختمان های شهرداری رشت در مسکن مهر
وی به پروژه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال با اجرای این پروژه شاهد روان سازی بار ترافیکی در مناطقی از شهر رشت باشیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دریافت تسهیلات مربوط به ردیف بودجه شهرداری رشت تصریح کرد: شهردار بابت دریافت تسهیلات تمرکزش را بر روی یک بانک قرار ندهد و به ظرفیت دیگر بانک های عامل نیز توجه داشته باشد. 

کارگرنیا به خبر خوش شهردار رشت مبنی بر اجرای ممیزی املاک در منطقه چهار این شهر اشاره کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با اجرای ممیزی املاک به منابع درآمدی پایدار برای رشت دست پیدا کنیم و در موضوع تفکیک زباله از مبدا نیز انتظار داریم کارها با سرعت اجرایی شود. 

وی با تاکید به تعیین تکلیف ۱۶۰ واحد مسکونی متعلق به شهرداری رشت در مسکن مهر بیان کرد: سالهاست که املاک شهرداری به حال خود رها شده است و به علت بی توجهی های مدیران وقت بسیاری از تاسیسات و تجهیزات داخلی متعلق به این ساختمان ها نیز به سرقت رفته است و انتظار داریم شهردار رشت هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این املاک اقدام کند و با مدیرانی که در نگهداری این املاک کوتاهی و قصور کرده اند و موجب ضرر و زیان به بیت المال شده اند نیز به صورت قانونی برخورد شود. 

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به تملک حرایم رودخانه ها تصریح کرد: برخی از املاک حرایم رودخانه ها در وضعیت نامناسبی هستند و شهرداری می تواند با بهره مندی از ۱۶۰ واحد مسکونی متعلق به شهرداری رشت واقع در مسکن مهر نسبت به تملک املاک موجود در حرایم رودخانه ها اقدام کند. 

از ساختمان های شهرداری رشت چیزی به غیر از آجر باقی نمانده است 
عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ۱۶۰ واحد در مسکن مهر متعلق به شهرداری به غیر از آجر چیزی باقی نمانده است، اظهار کرد: حراست و بازرسی شهرداری رشت باید بگویند چرا این ساختمان ها به این وضع دچار شده اند و چرا با اموال متعلق به بیت المال این چنین برخورد شده است. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه بیشتر تجهیزات و ابزار آلات داخل ساختمان ها به سرقت رفته است، افزود: باید برای این موضوع کاری انجام شود و برخی به دنبال آن هستند که این املاک را مفت به دست بیاورند. 

وی با انتقاد از اینکه بهره مندی از ظرفیت ها و خدمات شهرداری رشت نباید در انحصار برخی از افراد و موسسات باشد، گفت: اگر قرار است این ساختمان ها که قیمت هر کدام آن ها بالغ بر چند میلیارد تومان است در اختیار برخی از موسسات و مراکز قرار بگیرد، بنابراین باید فضایی عادلانه به منظور برخورداری همه موسسات از این ظرفیت فراهم شود و سازمان فرهنگی شهرداری رشت نباید با چند سازمان و موسسه خاص در این باره همکاری داشته باشد. 

عباس نژاد با ابراز تاسف از اینکه شهرداری رشت تبدیل به گوشت قربانی شده است بیان کرد: همه از شهرداری مطالبه دارند. 

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد: یاد و خاطره تمامی شهدا بالاخص شهدای فتح خرمشهر را گرامی می داریم. 

نادر حسینی به برگزاری جلسه کمیسیون ترافیک اشاره کرد و گفت: رشت یکی از شهرهای پر تراکم است و در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری بارها صحبت شده است اما متاسفانه هنوز مشکلات این حوزه برطرف نشده است. 

وی با تاکید به شناسایی نقاط حادثه خیز در رشت تصریح کرد: اصلاح هندسی معابر اصلی و فرعی، مدیریت وسایط نقلیه سنگین و سبک رشت، توسعه معابر اصلی و فرعی بر اساس بودجه و توسعه رینگ شهری، احداث پارکینگ های عمومی در رشت، مدیریت معابر و غیره از دیگر مباحثی است که در حوزه ترافیک باید به آن توجه ویژه معطوف شود. 

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه سد معبرهایی که توسط برخی از مغاره ها ایجاد شده است باید ساماندهی بیان کرد: اجرای سریع و به موقع مصوبات شورای ترافیک استان نیز می تواند در رفع مشکلات ترافیکی شهر تاثیرگذار باشد. 

حسینی با اشاره به اینکه مدیریت اجرای پروژه های عمرانی از دیگر موضوعاتی است که در روان سازی ترافیک نقش دارد، تصریح کرد: انتظار می رود این دغدغه های ترافیکی برطرف شود و از شهردار رشت تقاضا دارم با رصد روزانه این مشکلات ترافیکی، دغدغه های شهروندان را در این باره برطرف کنند و امیدوارم برنامه های ترافیکی حوزه مدیریت شهری رشت در یک برنامه زمان بندی شده مشخص جمع بندی و به اطلاع شهروندان برسد. 

فروش چند باره برخی املاک به شهرداری رشت
عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورا برای عمران، آبادانی و پیشرفت شهر تلاش می کنند اظهار کرد: در محلات رشت معضلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن ها تلاش کرد. 

محسن سماکچی با بیان اینکه سازمان فرهنگی باید از ظرفیت ها و امتیازاتی که در اختیار دارد به طور یکسان از تمامی موسسات فرهنگی حمایت کند، افزود: املاکی در اختیار شهرداری رشت قرار دارد که شهرداری از آن ها مطلع نیست و حتی املاکی را چندین مرحله به شهرداری رشت در ادوار گذشته فروخته اند. 

ورود استاندار گیلان و نمایندگان مجلس به موضوع بیمه ساختمانی
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به احکام قانون بودجه حوزه مدیریت شهری رشت اظهار کرد: متاسفانه در این باره از قافله عقب هستیم و بند ک تبصره یک می گوید وزارت نفت مکلف است مبلغ بیست هزار میلیارد تومان را بابت ردیفهایی واریز کند که یکی از احداث آن ها شبکه راه های اصلی است و ۱۰ میلیارد از این ردیف مربوط به حوزه مدیریت شهری است که تا کنون رشت از آن بی بهره مانده است. 

سید شمس شفیعی به صدو پروانه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی بابت اجرای بیمه های ساختمانی در حال احداث همه ساله هزینه ای دریافت می کرد و متاسفانه شاهد افزایش هنگفت این حق بیمه در سال ۱۴۰۲ هستیم و امیدواریم با ورود استاندار گیلان و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از تحمیل این هزینه هنگفت به مردم جلوگیری شود. 

ساختمان های متعلق به شهرداری رشت بیت المال هستند
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از شهردار رشت تقاضا کردیم که لیست املاک شهرداری را در اختیار شورا قرار دهد، اظهار کرد: شورا و شهرداری رشت تبدیل به کمیته امداد شده اند و هر هفته نامه هایی با عنوان کمک به افراد و موسسات در صحن شورا بررسی می شود. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه ساختمان های متعلق به شهرداری رشت که جزو بیت المال هستند، افزود: املاک شهرداری رشت اگر هم قرار است در اختیار موسسات خاصی قرار بگیرد باید به صورت عادلانه شرایط بهره مندی از آن برای همه موسسات فراهم شود. 

در این جلسه اعضای شورا با کمک مالی به مبلغ پانصد میلیون تومان به تیم فوتبال داماش رشت موافقت کردند و مصوب شد در راستای حمایت های انجام شده توسط مدیریت شهری رشت از تیم فوتبال داماش عنوان هایی با هدف تبلیغ رشت، پیرامون رشت نخستین شهر خلاق خوراک ایران و غیره بر روی پیراهن های بازیکنان این تیم درج شود. 
در این جلسه با نامگذاری خیابانی به نام طالقان در رشت موافقت شد. 

بر اساس لایحه ارسالی از شهرداری رشت مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در شهر طالقان خیابانی به نام رشت وجود دارد و شورای اسلامی شهر رشت نیز در راستای ارج نهادن به اقدامات شهید دکتر حشمت از مبارزین به نام نهضت جنگل که اصالتی طالقانی داشت و به جهت حفظ ارتباطات و روابط فی ما بین ۲ شهر با لایحه ارسالی از سوی شهرداری رشت مبنی بر نامگذاری خیابانی در رشت به نام طالقان موافقت کردند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان