زوج های نابارور گیلان بیمه می شوند

۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۱۶:۰۹ چاپ کد خبر: 183749
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شناسایی زوج های نابارور در گیلان پس از انجام مراحل پایش و غربالگری گفت: با تلاش های انجام شده زوج های نابارور در گیلان شناسایی شده و دانشگاه علوم پزشکی باید با ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش ازظهر امروز در جلسه ستاد جمعیت و جوانان در سالن اجتماعات شهید انصاری با بیان اینکه جوانی جمعیت یکی تاکیدات مقام معظم رهبری در طی چندسال اخیر بوده است، اظهار کرد: زنگ خطر بحران پیری جمعیت چند سالی در کشور به صدا درآمده و اکنون این زنگ خطر به یک بحران جدی مبدل شده است. 

وی با اشاره به وضعیت نامناسب گیلان در حوزه جوانی جمعیت گفت: شرایط استان به لحاظ جوانی جمعیت بحرانی است و تمامی نهادها باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و هیچ عذری در خصوص عدم انجام وظیفه پذیرفته نیست. 

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از متولیان امر در سالیان گذشته در خصوص عدم توجه به جوانی جمعیت در این استان بیان کرد: جوانی جمعیت یک تکلیف شرعی و قانونی است و ما به عنوان مسؤول وظیفه داریم به این قانون به خوبی عمل کنیم.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به ارائه برنامه های راهبردی حوزه جوانی جمعیت توسط دستگاه های اجرایی افزود: دستگاه های اجرایی با توجه به ظرفیت خود موظفند برنامه های راهبردی خود را در خصوص جوانی جمعیت ارائه دهند تا پس از بررسی های لازم تصمیمات مقتضی گرفته شود. 

وی با اشاره به شناسایی زوج های نابارور در گیلان پس از انجام مراحل پایش و غربالگری تصریح کرد: با تلاش های انجام شده زوج های نابارور در گیلان شناسایی شده و دانشگاه علوم پزشکی باید با شرکت های بیمه ای هماهنگی های لازم در جهت تحت پوشش قراردادن این زوج ها انجام دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان، حوزه بهداشت و درمان را یک حوزه محوری در مسئله جوانی جمعیت دانست و بیان کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تمامی امکانات خود برای جوانی جمعیت استفاده کند و هیچ مشکل تامین اعتباری وجود ندارد. 

عباسی با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی نقش مهمی در اشاعه فرهنگ فرزندآوری در جامعه دارد، افزود: تمامی فرمانداران و شهرداران باید با انجام کارهای فرهنگی در تبلیغ فرزندآوری نقش خود را ایفا کرده و نخبگان حوزه جمعیت و دانشگاهی هم باید طرح های خود را به استانداری اعلام کرده و ما هم پشتیبانی لازم را انجام خواهیم داد. 

وی با تاکید بر نقش محوری صداوسیما در گسترش فرهنگ فرزند آوری در کشور گفت: از صداوسیما مرکز گیلان انتظار دارم در حوزه ساخت برنامه های فرهنگی با توجه به نقش رسانه به خوبی عمل کند. 

استاندار گیلان یکی از دلایل کاهش آمار ازدواج و فرزنداوری را مسئله اشتغال و مسکن برشمرد و بیان کرد: در گیلان در حوزه اشتغال و تهیه مسکن برای زوج های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات خوبی اتخاذ شده که نقش مهمی در افزایش فرزندآوری در استان دارد. 

عباسی با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات جلسات ستاد جوانی جمعیت افزود: جلسات ستاد جوانی جمعیت به طور مداوم و هفتگی برگزار شود از این رو باید این استان را به کارگاه عملیاتی جوانی جمعیت مبدل کنیم.

وی با بیان اینکه هدف نهایی دولت اجرای سیاست جوانی جمعیت در کشور و استان های بحرانی است، گفت: با پیری جمعیت با کمبود نیروی انسانی ناکارآمد مواجه می شویم از این رو باید خطرات بحران جمعیت برای زوج ها بازگو شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با هشدار نسبت به خطرات تک فرزندی در کشور تصریح کرد: تمهیدات لازم برای جوانی جمعیت و تولد فرزندان در گیلان در حال انجام است ولی برای گسترش آن نیاز به تبلیغ، هم صدایی و وحدت نیاز داریم زیرا بدون انجام برنامه های فرهنگی به هیچ موفقیتی نخواهیم رسید. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان