به گفته سرپرست جهاد کشاورزی صومعه سرا، امسال ۶۴۰ تن آلوچه از ۷۵ هکتار از باغات بخش میرزا کوچک شهرستان صومعه سرا با درآمد ناخالص ۳۵۰ میلیارد ریالی برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه سرا، درآمدهای حاصل از فعالیت باغداری در نواحی روستایی سهم به سزایی از کل درآمد خانوار را به خود اختصاص می دهد و بخشی از امرار معاش روستاییان حاشیه بخش میرزاکوچک شهرستان صومعه سرا در فصل بهار از فروش این محصول است. 

سرپرست جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه امسال ۶۴۰ تن آلوچه از ۷۵ هکتار از باغات بخش میرزا کوچک شهرستان صومعه سرا برداشت شد، اظهار کرد: آلوچه استحصالی از مرغوب ترین و بهترین نوع آلوچه و همه ساله، برداشت این محصول در اردیبهشت ماه توسط بهره بردارن صورت می گیرد. 

محمدعلی اکبری با اشاره به درآمد ناخالص ۳۵۰ میلیارد ریالی برداشت محصول آلوچه صومعه سرا در سال جاری افزود: قطعا جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری باغات و زمین های کشاورزی در توسعه و احیاء باغ ها نقش مهمی در درآمد خانوار دارد و جهاد کشاورزی به جد دنبال برنامه های توسعه ای که سطح معیشت روستاییان را تغییر دهد می باشد. 

وی با بیان اینکه باغداران و تولیدکنندگان به سود معقول قانع هستند، تصریح کرد: آلوچه یکی از محصولات باغی است که به سرمایه و زحمت زیادی نیاز ندارد و شغل تلفیقی کنار سایر کارهای کشاورزی زودبازده محسوب می شود، از طرفی یکی از محصولاتی است که پرتی چندانی ندارد و نیازمند به صنایع تبدیلی خاصی هم نیست البته صنایع تبدیلی در حوزه خشک کردن این میوه و تولید لواشک، ارزش افزوده این محصول را افزایش می دهد. 

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی صومعه سرا، نقش سازمان جهاد کشاورزی در ترغیب جوانان به سمت باغداری نیز حائز اهمیت است و این سازمان با برنامه هایی برای توسعه و رونق محصولات باغی، ترویج دانش این حوزه و حمایت های سرمایه ای کنار باغدار است. 

اکبری با اذعان به اینکه امروز سطح اطلاعات فنی باغداران و آگاهی آنان افزایش پیدا کرده، گفت: تولیدکنندگان با بهره گیری از دانش روز در زمینه های مختلف توانسته اند به تولید خوب دست یابند. 

وی، گریزی به برگزاری جشنواره های روستایی در شناسایی ظرفیت مناطق مختلف شهرستان و پویایی و نشاط آن کرد و افزود: معرفی محصولات روستا یکی از نکات مهم این جشنواره ها است که می تواند در شناساندن توانمندهای روستا مفید واقع شود و عاملی برای پویایی حوزه اقتصادی و تقویت و احیای آداب و رسوم و سنن اقوام و انتقال به نسل آینده باشد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان