به گزارش لنگرخبر به نقل از مهر، کوروش خلیلی ظهر دوشنبه در همایش رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری خزر در چمخاله لنگرود اظهار کرد: سه مرکز تولید و ذخایر ماهیان خاویاری در گیلان فعالیت می کند.

وی از آغاز رها سازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در گیلان خبر داد و افزود: ۲۰۰ میلیون بچه ماهی استخوانی در رودخانه های منتهی به خزر در گیلان رها سازی شد.

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش ۳۰ درصدی رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در این استان خبر داد و اضافه کرد: از تعداد ۲۰۰ میلیون بچه ماهی، ۲ میلیون قطعه ماهیان خاویاری ۵ گرمی است که نسبت به مشابه سال گذشته یک میلیون افزایش یافته است.

خلیلی با تاکید بر بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری بیان کرد: بازسازی ذخایر یک رویکرد آینده محور برای پایداری برداشت است.

وی از رهاسازی ۱۵۰ میلیون بچه ماهیان در سال گذشته خبر داد و افزود: پیش بینی شیلات گیلان این است در حوزه بازسازی ذخایر آمار را به رهاسازی ۲۰۰ میلیون بچه ماهی در سال جاری برسانیم.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به راه اندازی ۳۵ تعاونی استخر شنی توسط صیادان گیلانی اضافه کرد: این صیادان موفق به تولید و تکثیر طبیعی ۲۰ میلیون بچه ماهی شدند.

خلیلی با اشاره به فعالیت ۳ مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری در گیلان، اضافه کرد: گیلان در بخش تولید بچه ماهی و رها سازی در خزر مقام نخست کشور را دارد

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان