نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کسب رتبه های برتر قرآنی توسط دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی عزت بزرگی برای استان اردبیل است.

آیت الله سیدحسن عاملی اول خرداد در مراسم تجلیل از رتبه های برتر کشوری دانشگاه محقق اردبیلی در سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: کسب رتبه های برتر قرآنی توسط دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی عزت بزرگی برای استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه قرآن پرجاذبه ترین کتاب در زندگی بشر است، افزود: اگر همه نویسندگان دنیا گردهم آیند و کتابی بنویسند، آن کتاب هم در جاذبه امکان رقابت با قرآن را نخواهد داشت.

عاملی با بیان اینکه فصاحت ادبی قرآن بسیار بالا بوده و هیچ ادیبی نتوانسته مشابه این آیات را بیان کند، تصریح کرد: قرآن به سئوالات اساسی زندگی انسان پاسخ می دهد و بالاترین کانون تدبیر، جمال و کمال است.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، به تعدد کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از این کانون ها کانون قرآن است که بخشی از دانشجویان نخبه در آن فعالیت می کنند.

وی افزود: ۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با درخشش در سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور موفق شدند برای نخستین بار در ۱۳ رشته عناوین برتر کشوری را به خود اختصاص دهند.

فنی اصل خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در این جشنواره توانستند با کسب ۱۳ رتبه برتر کشوری و ۴ نفر شایسته تقدیر از حیث تعداد رتبه های برتر مقام دوم کشور را به خود اختصاص دهند.

گفتنی است در این مراسم از مهسا اسماعیلی، نگین عباسی، نگین نگهدار، فاطمه وطن پرست، فاطمه بهجت، شیدا پیری، زینب ابراهیمی، وحید رحمانی، مهراب مریخی، امید رستمی، ابراهیم عبدی و صدرا رحیمی، سمانه بالازاده، نسیم قبادی، المیرا محمدی، پیمان زارع و زهره گلمحمدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان