نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم احداث پایگاه دریایی امداد و نجات ساحلی در گیلان گفت: اختصاص و ابلاغ اعتبار لازم برای احداث پایگاه دریایی امداد و نجات نقش مهمی در کاهش فوتی های ناشی از غرق شدن ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در دومین جلسه ستاد راهبردی مدیریت اجتماعی و فرهنگی سواحل کشور که با حضور محمد عباسی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان های شمالی هرساله در فصل گرما شاهد حضور بسیار زیاد گردشگران به استان های خود هستند، از این رو می توان با ارائه برنامه مناسب به جذب بیشتر گردشگران کمک کرد. 

وی با تأکید بر لزوم توجه به وحدت و همدلی میان مسؤولان و دستگاه های اجرایی استان های شمالی کشور گفت: وحدت میان مسؤولان در استان های شمالی و ساحلی منجر به رفع کاهش بسیاری از آسیب ها و تبدیل آن به فرصت ها می شود. 

استاندار گیلان یکی از راه های رشد اقتصادی در استان های شمالی را توجه به اجرای درست طرح سالمسازی دریا دانست و تصریح کرد: تخصیص ابلاغ اعتبار برای اجرای طرح جامع ساماندهی سواحل و همچنین تعریف ردیف بودجه ای در بودجه سالانه کشور برای مدیریت و ساماندهی نوار ساحلی می تواند در اجرای درست این طرح مثمر ثمر باشد. 

به گفته عباسی، در پی اقدام آزادسازی حریم دریا توسط دولت سیزدهم، فضایی فراهم می شود تا حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان های شمالی به یک فرصت تبدیل شود. 

وی با اشاره به نقش حضور مؤثر غریق نجات در سواحل استان های شمالی و به ویژه گیلان بیان کرد: در سال گذشته و با تلاش های صورت گرفته و همچنین مساعدت وزیر کشور، بخش قابل توجه ای از حقوق معوقه غریق نجات های فعال در گیلان پرداخت شد، لذا انتظار دارم در سال جاری هم اعتباری در این خصوص اختصاص یابد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم احداث پایگاه دریایی امداد و نجات ساحلی در گیلان افزود: اختصاص و ابلاغ اعتبار لازم برای تحقق این امر، نقش مهمی در کاهش فوتی های ناشی از غرق شدن در نوار ساحلی دارد.

عباسی با بیان اینکه باید با اتخاذ تصمیماتی از ورود احتمالی فاضلاب ها به دریا درشهرستان های ساحلی جلوگیری شود، تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای ایجاد تصفیه خانه در شهرستان های ساحلی به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب های شهری و روستایی به دریا و حفظ محیط زیست منطقه نقش مهمی در تحقق این امر دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان