به گزارش لنگرخبر، سیدحسین حسینی امروز در حاشیه جشنواره رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری خزر در چمخاله لنگرود و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و غضروفی، نمونه بارز صیانت از بیت المال است، اظهار کرد: این اقدام علاوه بر گیلان به طور همزمان در استان های گلستان و مازندران انجام شده است. 

وی با تاکید برای صید مسؤولانه و بر اساس ضوابط در دریای خزر گفت: یکی از اهداف شیلات توجه به ماهیگیری مسؤولانه بوده و بر همین اساس علاوه بر مدیریت چگونگی فرآیند صید، در تکثیر و رهاسازی انواع ماهیان استخوانی و غضروفی نقش بسیار مهمی دارد. 

رئیس سازمان شیلات کشور یکی از راه های افزایش صید ماهی را تکثیر مصنوعی برخی از گونه های ماهیان استخوانی و غضروفی دانست و بیان کرد: ماهی سفید، کپور دریایی و غضروفی و خاویار از جمله گونه ماهیان کوچ رو هستند که باید با انجام اقدامات علمی، به صورت مصنوعی پرورش داده شوند. 

حسینی با اشاره به هدف گذاری رهاسازی ۵۰۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی دردریای خزر و خلیج فارس تصریح کرد: هدف گذاری ما در شیلات رهاسازی ۵۰۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی بوده که در سال گذشته ۳۶۵ میلیون قطعه آن رهاسازی شد که ۳۳۵ میلیون قطعه شامل تکثر مصنوعی و مابقی با مشارکت صیادان انجام شده است. 

وی از افزایش ۳۰ درصدی رهاسازی ماهیان استخوانی و غضروفی در کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۴۳۰ قطعه انواع بچه ماهی استخوانی و دریایی در کشور رهاسازی شده است. 

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان