شهرستان مرزی بندرانزلی برنامه های متنوعی را به یاد سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر را اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، همه ساله در سالروز گرامیداشت حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر، مردم ایران در سراسر کشور این روز را گرامی میدارند. 

شهرستان مرزی بندرانزلی نیز که در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم به این آب و خاک کرده، همه ساله این روز را با ارائه برنامه های متنوع و مردمی یاد آزادسازی خرمشهر را زنده نگه می دارند.

همچنین بندرانزلی به تبع همجواری با نیروهای نظامی همچون نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسدارن، نیروی دریابانی و انتظامی که داراست با انجام برنامه هایی همچون رژه مشترک نیروهای مسلح، رژه موتوری و رژه مشترک ناوگان نظامی این شهرستان حال و هوایی متفاوتی را برای این شهرستان رقم می زند.

در آغاز برنامه امروز، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان به میزبانی منطقه چهارم نیروی دریایی بندرانزلی برگزار شد نیروهای مسلح مستقر در شهرستان انزلی با گام های استوار خود و مارش نظامی به رژه پرداختند. 

همچنین از دیگر برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر، رژه موتوری از مقابل سپاه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان بود و از مسیرها و میادین اصلی شهری با پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران تا مزار ۳ تن از شهدای گمنام واقع در بلوار قدس و دردیدگان مردمی که به تعبیر رهبری قهرمان نام گرفتند انجام گرفت. 

شناورهای نظامی، تجاری و مردمی در بلوار قدس بندرانزلی با طنین اندازی بوق های خود و با ادای احترام بر روی عرشه، آب های دریای خزر را زیباتر کردند. 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان