سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برخورد منطقی و تکریم خیران را موجب افزایش اعتماد آن ها به نظام سلامت برشمرد و از رابطان دفتر مشارکت های مردمی دانشگاه خواست تا نیات خیران را به حمایت از جوانی جمعیت، ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی صبح امروز در نشست مشترک مسؤولان و گروه های سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت استان در سالن اجلاس معاونت توسعه با تقدیر از تلاش های فعالان دفتر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی از سوی این مجموعه، انجام شده، اما در مقایسه با دیگر استان های کشور از جمله زنجان، شیراز و تبریز، قابل مقایسه نیست.

 وی با اذعان به اینکه در جلب مشارکت های مردمی و خیرین سلامت در ابتدای راه هستیم، افزود: فرصت خدمت به مردم به ویژه در نظام سلامت، بسیار کوتاه است و باید این فرصت را مغتنم و گران بها برشمرد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رابطه مستقیم اعتماد خیران با کمک در نظام سلامت گفت: اوج خدمت و مساعدت مردم در نظام سلامت استان در اوج کرونا بوده و مردم و خیران ازآنجاکه تلاش های خادمان خود را دیدند از کمک به نظام سلامت دریغ نکردند.

 

 آشوبی با توصیه ای به رابطان دفتر مشارکت های مردمی و خیرین سلامت، بیان کرد: برخورد منطقی، دوستانه، حسن اعتماد متقابل، احترام و تکریم خیرین و فعالان سلامت، موجب افزایش اعتماد آن ها به خادمان نظام سلامت و همچنین افزایش عملکرد و بهره وری آن ها می شود.

 وی بر لزوم کاهش فرآیندهای بوروکراتیک و اطاله پذیرش خیران تأکید کرد و گفت: ساختارهای اداری و پذیرش خیران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید سریعاً تغییر کند و به جای پیشگامی خیران، ما به دنبال آن ها مشتاقانه بشتابیم.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: امروزه خانواده هایی هستند که برای ازدیاد نسل و تحقق جوانی جمعیت، نیازمند مساعدت های مالی هستند که هدایت و جلب نیات و مشارکت خیران در این رابطه یکی از الزامات است.

 گفتنی است، دفتر مشارکت سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از سال ۱۳۹۲ به منظور جلب مشارکت های مردمی درزمینهٔ کمک های عمرانی، تجهیزات پزشکی و اداری، زمین، ساختمان و کمک های نقدی آغاز به کارکرده است.

 پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان