وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عده ای به جای اینکه از فعایت های فرهنگی خوشحال باشند، ناراحت اند که فعالیت فرهنگی و هنری در حال انجام است، گفت نان عده ای در ایجاد التهاب است.

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعای ممنوع الکار شدن برخی از هنرمندان اظهار کرد: این را باید شبکه رسانه ای ما بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی گرفته نشده اما رسانه ای می شود. اینها مقررات خاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و ترتیبات روشنی برای بررسی وجود دارد و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می شود. در چنین موضوعاتی مخفی کاری نداریم. من دیروز از همه بخش ها خواستم که به شایعه سازی رسانه ای پایان دهند و اجازه ندهند که افرادی با انگیزه های مختلف، ایجاد التهاب کنند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مثل هر صنفی ممکن است افرادی تخلف کرده باشند که به آن رسیدگی می شود و جمع بندی آن به فرد اعلام می شود. اینها جز شایعه سازی رسانه ای چیزی نیست و من از اساس این نوع خبرسازی ها را رد می کنم. هنرمند و فرهنگ دوستان موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی پیگیری کنند. بسیاری از خوانندگان نیز اعلام کردند که چنین چیزی نیست. الان فعالیت های فرهنگی عادی شده است و این افراد به جای اینکه خوشحال باشند عده ای ناراحت هستند که فعالیت فرهنگی و هنری در حال انجام است. نان عده ای در ایجاد التهاب است.

وزیر فرهنگ درباره استقبال از نمایشگاه کتاب بیان کرد: نشاط بزرگ فرهنگی بزرگی با برگزاری نمایشگاه کتاب در کشور ایجاد شد. بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کتاب در سامانه مجازی با هزینه پست رایگان تا دورترین نقاط کشور فروخته شد. بیش از ۲ میلیون کتاب در بخش حضوری فروخته شد و در مجموع بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان کتاب فروخته شد که در تمامی بخش ها ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد، در روز شهادت امام صادق (ع)تقریبا بیش از  ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نمایشگاه حضور یافتند و متوسط حضور مردم در روز ۱ میلیون نفر برآورد شده است. حداقل ۷ میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند. از رهبر انقلاب، رئیس جمهور و معاون اول برای حضور در نمایشگاه تشکر می کنم.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان