به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، گیل خبر نوشت: پس از پایان ایام عزاداری در ماه مبارک رمضان و با آغاز تورهای کنسرت در سراسر کشور و استان گیلان، مردم لاهیجان به عنوان یکی از شهرهای هنردوست استان که همواره محل برگزاری کنسرت‌های موسیقی بوده است، با تصمیم عده‌ای از کنسرت محروم شده اند.

در حالی که در سایر شهرهای استان، از رشت گرفته تا فومن و لنگرود و... کنسرت‌های موسیقی در جریان است، اما جوانان و هنردوستان لاهیجانی با ارسال پیام‌هایی به گیل خبر، با گلایه از عدم برگزاری کنسرت در این شهر، می‌گویند که برای شنیدن صدای هنرمندان محبوب خود مجبورند به شهرهای دیگر استان سفر کنند.

این موضوع را از رئیس اداره ارشاد لاهیجان جویا شدیم. محمد معافی با تایید عدم برگزاری کنسرت در لاهیجان پس از ایام نوروز گفت: متاسفانه پس از بروز موارد محدودی ناهنجاری و کشف حجاب در برخی کنسرت‌ها، برخی دوستان تصمیم بر عدم صدور مجوز برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در این شهرستان گرفتند.

رئیس اداره ارشاد لاهیجان افزود: برگزاری یک کنسرت مستلزم همکاری و انجام وظایف تمام دستگاه‌های مسئول است و برخورد قهری و انتظامی با ناهنجاری‌ها همچون سایر نقاط کشور، بدیهی است که بر عهده اداره ارشاد نیست و ما تنها بر محتوای اثری که در کنسرت‌ها ارائه می‌شود نظارت داریم.

معافی گفت: از نظر ارشاد شهرستان و استان، برگزاری کنسرت در لاهیجان بلامانع و حق جوانان و شهروندان فهیم و هنردوست لاهیجان است و امیدواریم سایر دوستان و مسئولان نیز با سعه صدر بیشتر و قبول وظایف و مسئولیت‌های خود، مسیر برگزاری دوباره کنسرت‌ها در این شهر را با رعایت قوانین و شئونات فراهم سازند.

گفتنی است که پیگیری‌ها و تماس خبرنگار گیل خبر با فرهاد براتی، فرماندار لاهیجان برای کسب اطلاعات بیشتر بی‌نتیجه بود و وی پاسخگوی تماس نبود.

در حالی که ایجاد شادی و نشاط، آن هم در چنین شرایط سخت و پرفشار اقتصادی از جمله وظایف تمام مسئولان و مدیران کشور است و از هیچ کوششی در این راستا نباید دریغ کرد و در زمانی که کنسرت‌های موسیقی به خوبی در سراسر کشور و استان در حال اجرا است، به نظر می رسد برخی مسئولان شهرستان لاهیجان، این شهر را جزیره ای جدا می‌دانند و از برگزاری کنسرت در آن جلوگیری به عمل آورده اند.

انتظار مردم و جوانان لاهیجان این است که هرچه سریع‌تر موانع و مشکلات موجود برطرف شود تا شاید ساعاتی حضور در کنسرت‌های موسیقی، مرهمی کوچک بر زخم‌های روحیشان باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان