چرا غرب الگوی تمدنی برخی ها است؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۲۳:۴۷ چاپ کد خبر: 183882
معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله اعظم (عج) با بیان اینکه جمهوری اسلامی در الگوی تمدنی ارائه شده در بخش سخت افزاری پیشرفت بسیار خوبی داشته، گفت: اما در حوزه نرم افزاری با ضعف مواجهیم و نخبگان جوان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ساسان زارع عصر امروز در نشست مردمی «خرمشهرها در پیش است» در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تبیین جمله خرمشهرها در پیش است، اظهار کرد: وقتی از خرمشهر سخن گفته می شود یعنی به موضوع آزادسازی خرمشهر در زمان دفاع مقدس اشاره می شود اما آزادسازی اکنون فکر و منطق، برنامه می خواهد. 

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی با وضعیت متناقض نما مواجه هستیم، افزود: جمهوری اسلامی به دامنه تمدنی رسیده است و تمدن سازی یعنی الگوی بومی موفق و الهام بخش. 

معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله اعظم (عج) با اشاره به اینکه غرب، الگوی تمدنی برخی ها است، بیان کرد: به برخی لقب جریان غربگرا می دهند، یعنی اینکه آن ها نرم افزار زندگی اجتماعی غرب را از تمامی جهات پذیرفته اند. 

زارع با بیان اینکه کشورهای غربی برخی از اتفاقات در کشورهای دیگر را ناشی از نفوذ ایران می دانند، گفت: این یعنی اینکه ایران به یک الگوی تمدنی رسیده است که کشورهای دیگر از آن الگو می گیرند. 

وی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه استقلال سیاسی، الگوی بومی و الهام بخش ارائه داده است، افزود: علی رغم اینکه در این حوزه پیشرفت خوبی داشته ایم اما متاسفانه در برخی از حوزه ها پسرفت کرده ایم و این اصلأ قابل قبول نیست. 

معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله اعظم (عج) با اشاره به اینکه چرا در این بخش ها پسرفت داشته ایم، تصریح کرد: حل موضوعات اکنون پیچیده تر و سخت تر شده است و نظارت مردمی و مبارزه با فساد از جمله کارهایی است که می تواند کشور را به قله و اوج برساند و این مهم جز با جریان سازی و مردمی کردن اتفاق نمی افتد. 

زارع با بیان اینکه بُعد نرم افزاری تمدن بسیار مهم است، گفت: مسئله فعلی کشور با ایجاد تحول و انقلاب در برخورد با مفسدان و جریانات ناکارآمد حل می شود و جریان مردمی مبارزه با فساد باید به این پازل کمک کند. 

وی با اشاره به اینکه مشکلات مردم باید با همت و برنامه خود آن ها رفع شود، بیان کرد: زیرا موفقیت های محور مقاومت و و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس زمانی آغاز شد که هسته های مردمی وارد عرصه شدند، بنابراین حضور مردم در تمامی صحنه ها عامل برطرف شدن بسیاری از مشکلات بوده است. 

زارع با بیان اینکه جمهوری اسلامی در الگوی تمدنی ارائه شده در بخش سخت افزاری پیشرفت بسیار خوبی داشته، افزود: اما در حوزه نرم افزاری با ضعف مواجهیم و نخبگان جوان، انقلابی و متعهد باید با راهکارهایی که ارایه می دهند این ضعف را برطرف کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان