عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری حضور مجدد کشور سوریه در اتحادیه عرب را نشان از تاثیر فرهنگ مقاومت دانست و گفت: فداکاری های مدافعان حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا دولت هایی که سعی در نابودی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی فضائلی امروز در مراسم نکوداشت ملی مادران سه شهید گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه ملت ایران با مقوله ای به اسم جهاد تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انسی نداشت، اظهار کرد: مردم ایران با تبعیت از پیغمبر اسلام و مجاهدت های ائمه اطهار با فرهنگ جهاد و شهادت آشنایی داشتند ولی تا قبل از پیروزی انقلاب هیچگونه انسی با این فرهنگ خود نداشتند.

وی با اشاره به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در احیای واژگان ایثار و شهادت در جامعه گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب خود واژه ایثار، شهادت، فداکاری و از جان خود گذشتن در راه اسلام را احیا کرد و از سال ۵۷ به بعد مردم ایران دیگر با کلمه شهادت بیگانه نبودند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با تاکید بر تبیین فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بیان کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس نشان دادند که با فرهنگ جهاد بیگانه نیستند زیرا وقتی به دورترین روستاهای کشور سفر می کنیم شاهد وجود شهدای آن منطقه هستیم.

فضائلی، مادران شهدا را نماد بارز صبر زینبی در جامعه دانست و بیان کرد: ما، در کشور مادرانی داریم که چندین فرزند خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند ولی با تبعیت از اسوه صبر و ایثار حضرت زینب (س) مثل کوه استوار ایستادگی کردند. 

وی با بیان اینکه حضور در منزل خانواده شهدا باید به سرلوحه امور مسؤولان مبدل شود، گفت: مقام معظم رهبری از نخستین روزهای ریاست جمهوری تاکنون به بیش از یک هزار خانواده شهید سر زده و با آنان دیدار کردند. 

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری حضور مجدد کشور سوریه در اتحادیه عرب را نشان از تاثیر فرهنگ مقاومت دانست و تصریح کرد: فداکاری های مدافعان حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا دولت هایی که سعی در نابودی سوریه و بشار اسد داشتند اکنون با آغوشی باز از این کشور پذیرایی کرده و خواهان حضور سوریه در اتحادیه عرب باشند. 

فضائلی با بیان اینکه وجود شهدایی همچون شهید سلیمانی ثمره دوران دفاع مقدس است، افزود: دوران دفاع مقدس، دانشگاه عظیم عشق، وفا، ایثار و جهاد است لذا اگر کسی ذره ای غرق در ولایت باشد در این دانشگاه به مانند شهید سلیمانی سربلند و سرافراز می شود. 

وی با اشاره به جهاد در خنثی سازی اهداف دشمن در کشور توسط جوانان این مرز و بوم بیان کرد: تا مادامی که فرهنگ شهادت در جامعه در حال گسترش است هیچ قدرتی توان مقابله با این نظام در جنگ نرم و سخت را ندارد که نمونه بارز آن را در آشوبات اخیر در دفاع از انقلاب و حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شاهد بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان