رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص مباحث مطرح شده درباره انتخاب محل جدید دفن زباله گفت: باید برای جانمایی محل جدید دفن زباله یک برنامه زمانی در نظر گرفته شود و همزمان با بحث دریافت مجوز محیط زیستی برای ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی سلاجقه امروز در چهل ودومین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماندها با اشاره به آماده بودن طرح جامع مدیریت پسماند اظهار کرد: اگر این طرح نیاز به بازنگری دارد باید در کمترین زمان انجام شود. 

وی با اشاره به معضل مدیریت پسماند در سراوان رشت گفت: تاکنون همه روش های مدیریت پسماند در مرکز دفن سراوان امتحان شده و ضرورت دارد که بحث تفکیک از مبدا نیز برای این منطقه مورد توجه قرار گیرد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص مباحث مطرح شده درباره انتخاب محل جدید دفن زباله افزود: باید برای جانمایی محل جدید دفن زباله یک برنامه زمانی در نظر گرفته شود و همزمان با بحث دریافت مجوز محیط زیستی برای آن، موضوع فرهنگ سازی در جامعه هدف نیز انجام شود. 

معاون رییس جمهوری همچنین از معاون محیط زیست انسانی و مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست و نیز نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه ملی خواست که با هماهنگی همکاران استانی، جلسه ای با حضور استانداری گیلان، شهرداری رشت و دستگاه های نظارتی در مدت ۲ هفته آینده به منظور بررسی میدانی میزان پیشرفت طرح های مدیریت پسماند سراوان تشکیل دهند و با اولویت بندی اقدامات مورد نیاز، گزارشی از روند کار در جلسه آینده کارگروه ملی ارایه کنند. 

سلاجقه با اشاره به طرح احداث زباله سوز در سراوان بیان کرد: اگرچه از نظر ما زباله سوزی آخرین گزینه است چراکه به معنی سرمایه سوزی است اما برای نجات منطقه باید مدل مالی احداث زباله سوز هرچه سریع تر نهایی شود و امیدواریم طرح مدیریت پسماند در سراوان استان گیلان به یک الگوی مناسب برای همه مناطق شمالی و نیز تمام کشور تبدیل شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان