دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: اسدالله اسدی که به طور غیرقانونی در بلژیک در زندان به سر می بُرد، تا ساعاتی دیگر وارد کشور عزیزمان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با تلاش های به عمل آمده، اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که به طور غیرقانونی در بلژیک در زندان به سر می برد، تا ساعاتی دیگر از طریق عمان وارد کشور عزیزمان خواهد شد.

غریب آبادی این اقدام را نتیجه تلاش های دستگاه های ذیربط در پیگیری حقوق هموطنان خود در خارج از کشور دانست و گفت: این تلاش ها همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه عمان ساعاتی پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که عمان موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مسأله شهروندان زندانی شد؛ افرادی که از سوی تهران و بروکسل آزاد شدند، امروز به مسقط منتقل خواهند شد.

آخرین وضعیت پرونده های "اسدالله اسدی" و "حمید نوری" از زبان معاون وزارت دادگستری

بعد از انتشار این خبر احتمال داده شد که شهروند آزاد شده از زندان های بلژیک اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی است که تیرماه سال 1397 با توطئه منافقین در آلمان دستگیر و سپس تحویل پلیس بلژیک شد.

دستگیری وی نقض حقوق دیپلماتیک (ماده 40 کنوانسیون حقوق دیپلماتیک وین) و نقض گسترده حقوق بشر بود؛ چرا که وی را به مدت 100 روز در بخش زندانیان روانی و 3 ماه در انفرادی بدون پنجره زندانی کردند.

در ادامه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: آقای اسدالله اسدی، دیپلمات بی گناه کشورمان که بر خلاف حقوق بین الملل و به طور غیرقانونی بیش از دو سال در آلمان و بلژیک بازداشت بود، هم اکنون در راه بازگشت به وطن است و به زودی وارد ایران عزیزمان خواهد شد.

امیرعبداللهیان در نوشته خود در شبکه های اجتماعی، از تلاش های مثبت سلطنت عمان برای آزادی اسدی تشکر کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان