وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن را گسترش فرهنگ قرآن دانست و گفت: بنای ما ایجاد تعامل و برآوردن چهره های جدید در حوزه فرهنگ و هنر است.

محمدمهدی اسماعیلی جمعه ۵ خردادماه در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی ملایر، با بیان اینکه در حوزه قرآنی فعالیت های متنوع در کشور ایجاد کردیم، بر تولید فیلم های قرآنی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

اسماعیلی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را یکی از موفقیت های این وزارتخانه دانست و افزود: با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ملایر را از شهرستان های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: برای فعالیت های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد و ما نیز آماده حمایت همه جانبه از همه فعالیت های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم.

وی از برگزاری محافل قرآنی در سازمان سینمایی خبر داد و گفت: در مساجد بزرگ تهران و شهرستان ها جلسات قرآنی پرشمار مردمی را با قاریان بزرگ آغاز می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما نسبت به ملایر حس عاطفی ویژه داریم، خاطرنشان کرد: از هر طرح فرهنگی در ملایر حمایت می کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریتی مهم و محوری برای خود تعریف کرده ایم، گفت: هدف اصلی این وزارتخانه در دولت سیزدهم عبور از مرحله سوم یعنی دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی است.

وی جامعه اسلامی را جامعه ای دانست که در آن زیست مؤمنانه شیوع حداکثری پیدا کند و افزود: جامعه اسلامی جامعه ای اخلاقمند، قانونگرا و منسجم است و برخی پلشتی ها در آن به حداقل خود می رسد.

اسماعیلی با بیان اینکه جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل گیری تمدن نوین اسلامی است،  باید جامعه ای پیشرو و عامل باشد، افزود: نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فرهنگ زیربنای این تحول رو به جلو است.

وی با تأکید بر اینکه بنده با قوت در این سنگر قرار گرفتم، ادامه داد: بنده معتقدم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمان های انقلاب اسلامی همین حوزه فرهنگ و ارشاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ برنامه ای روشن برای سال ۱۴۰۲ به همه بخش های حاکمیتی کشور از جمله ائمه جمعه شهرها و استانداران خبر داد و مطرح کرد: تحولات مهمی در نظام بودجه فرهنگ ایجاد کردیم.

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ یک کشور بر رشد اقتصادی آن کشور، گفت: ما با نگاه اندیشه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی می توانیم تغییرات را در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه ها ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما با اتکا به اندیشه امام راحل، معتقد به دیوارکشی در مقابل علم و فناوری جدید نیستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در حساس ترین حوزه یعنی حوزه نرم افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقاء این وضعیت هستیم، افزود: در این راه نیازمند همراهی مردم و فعالان فرهنگی هستیم.

وی از برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری در کشور در  تابستان امسال خبر داد و افزود: در همه استان ها در حوزه قرآن صدها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است.

فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه ملایر از ابتدایی ترین روزهای انقلاب و چه بسا قبل از انقلاب لبیک گویان به فرمان امام خمینی(ره)، همراه انقلاب اسلامی شد، مطرح کرد: مردم ملایر در حوادث انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس و تمام صحنه های سیاسی کشور، حاضر بودند و تقدیم ۱۱۰۰ شهید گلگون کفن دفاع مقدس به کشور شاهدی بر این ادعاست.

سلمان اسماعیلی با اشاره به دو برند جهانی ملایر شامل انگور و مبلمان منبت، تصریح کرد: ما را با دو عنوان مبلمان منبت و انگور می شناسند اما افتخار ما ۱۱۰۰ شهید گلگون کفن ملایر و عارفان و فقهای بزرگی چون آیت الله میرشاهولد و فاضلیان است.

وی گفت: در این شهرستان و در هر کوی و برزنی، مدافعان انقلاب اسلامی خالصانه پای کار آمده و برای حفظ این انقلاب تلاش کردند.

فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه امروز وفاق حداکثری بین دولت، نمایندگان مردم در مجلس و مردم وجود دارد، بیان کرد: امروز گفتمان انقلابی گری از هر روز دیگری در ملایر زنده تر بوده و آرمان شهر ما این است که بتوانیم روز به روز شرایط را برای ظهور حضرت مهدی(عج) مهیا کنیم.

حجت الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس نیز در ادامه برگزاری این جلسات را ارتباط گیری با جریان انقلاب در نقاط مختلف کشور دانست و با تأکید بر لزوم اهمیت به ظرفیت های پیدا و پنهان شهرها، اظهار کرد: راهبرد اصلی باید مبارزه جدی با واردات بی رویه باشد که تقویت و قوام اشتغال و حمایت صنعتگران را به دنبال دارد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه در طول تاریخ هر کشور، حاکمیت و دولتی که اقتدار خود را از دست داد، زمین خورد، گفت: اقتدار در بسیاری اوقات توسط همان جبهه و همان افراد شکسته می شود.

هادی بیگی نژاد با تأکید بر لزوم حفظ اقتدار و با اشاره به اینکه روی کار آمدن دولت سیزدهم گفتمان انقلاب را زنده کرد، از وزیر ارشاد خواست دولت در هر سفر استانی برای حفظ اقتدار و حمایت از فعالان انقلابی برنامه داشته باشد.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان