خطیب جمعه رشت با بیان اینکه برخی دولت های بعد از انقلاب بی توجه به تأکیدات رهبری در روابط بین الملل ملتمسانه رفتار می کردند، گفت: عزت معنای دوری جستن از التماس در روابط دیپلماسی و تکیه بر اصول و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به اهمیت دفاع از نگاه اسلام اظهار کرد: امروز ایران اسلامی با داشتن موشک های دوربرد نقطه زن و سلاح های پیشرفته دشمن را از توهم هجمه نظامی به ایران خارج و وادار به عقب نشینی کرده است.

 وی با بیان اینکه دشمنان پس از ناامیدی از جنگ سخت از طریق جنگ نرم دنبال هنجارشکنی هایی از جمله بی حجابی روی آورده اند، گفت: پدیده شوم کشف حجاب در راستای همان جنگ نرم بوده اما قطعاً در این زمینه نیز دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

امام جمعه رشت با گرامیداشت روز میلاد امام رضا (ع) بیان کرد: سالروز ولادت امام رضا (ع) ولی نعمت ایرانی ها و دهه کرامت افتخار ملت مسلمان ایران و تکیه گاهی بزرگ برای این آب و خاک است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ایران امروز در تصمیم گیری ها بسیار هوشمند است، گفت: رمز ماندگاری انقلاب و رویش های جدید در میان مردم نسبت به انقلاب همین فهم عمیق مردم است، که این آگاهی را امام خمینی (ره)  به ملت ایران آگاهی دادند عزت را به ملت ایران اسلامی ارزانی بخشید.

فلاحتی با تأکید بر قدرت جهان بینی مردم ایران افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی و ملت ایران قدرت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کرده به سبب ترویج  معارف مکتب تشیع و  امام رضا (ع) بود و دیگر این ملت زیر بار هیچ ظلمی نخواهد رفت.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در جمع مسؤولان به دیپلماسی و مسئله حکمت، عزت و مصلحت بیان کرد: تأکید رهبر انقلاب  به مسؤولان دیپلماسی ایران اسلامی این است که عزت معنای دوری جستن از التماس در روابط دیپلماسی و تکیه بر اصول و ارزش های مبانی ملت ایران است.

فلاحتی با بیان اینکه برخی دولت های بعد از انقلاب بی توجه به تأکیدات رهبری در روابط بین الملل ملتمسانه رفتار می کردند، گفت: حکمت به معنای تعامل خردمندانه و محاسبه شده همراه با قدرت و حکیمانه برخورد کردن در روابط اجتماعی و بین الملل است و مصلحت به معنای انعطاف برای دور زدن مواضع سخت  است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه نباید هرچیزی که دشمن گفته را پذیرفت، افزود: شناختن موارد انعطاف در دیپلماسی  اهمیت دارد لذا یک مدیر سیاسی در داخل کشور نیز باید آگاه به شرایط باشد.

وی با اشاره به جنایات رضا پهلوی و پسرش علیه ملت ایران تصریح کرد: رضا قلدر و پسرش جنایاتی که علیه ملت ایران در عرصه های سیاسی اقتصادی و جغرافیایی و فرهنگی مرتکب شدند را هیچ شاهی مرتکب نشده بود؛ رضاشاه بی سواد که با کمک انگلیسی ها روی کار آمد، برای خوش خدمتی به انگلیسی ها، اولین دولتی بود که سر تسلیم مقابل انگلیسی ها و ساز و کار آن ها فرود آورد و حتی در آن زمان، بخشی از اراضی ما را به ترکیه و دیگر کشورها داد.

امام جمعه رشت با اشاره به واگذاری دشتی در افعانستان به نام "دشت ناامید" و سدی به نام کمال خان نزدیک سیستان توسط رضاشاه خاطرنشان کرد: سدی که منابع آبی در آنجا جمع آوری می شد، در دوره رضاشاه و به پیشنهاد انگلیس، طی قراردادی سالانه حجمی از این منابع آبی را به ایران و مابقی برای افعانستان واگذار شد و حق ما را تقسیم کردند، در حالی که سد کمال خان و این ذخیره آبی حق و منافع ایران بود.

وی با بیان اینکه تعامل سازنده با همسایگان در دولت فعلی رو به رشد است، افزود: در طول این سال ها، مردم منطقه سیستان و زابل به دلیل کم آبی سختی های زیادی را تحمل کردند و بعد از روی کار آمدن دولت طالبان ایران باز هم بر حقابه خود تأکید داشته و دارد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان