وزیر ارشاد با بیان اینکه سطح مطالعه در کشور ۳۱ دقیقه است، تأکید کرد: برای بالا بردن سطح مطالعه در کشور باید تلاش کرد چراکه در حال حاضر در کشور پنج میلیون نفر بیش از ۲۱ ساعت بازی رایانه ای انجام می دهند.

محمدمهدی اسماعیلی جمعه ۵ خردادماه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در برنامه توسعه امسال پنج درصد برای جبران خلأهای فرهنگی و گردشگری اختصاص داده شده که برای جوانی جمعیت هم می توان به آن استناد کرد و این اقدام خوبی برای جبران عقب ماندگی های گردشگری در استان هاست.  

وی افزود: همدان استانی ویژه است و طرح منطقه ویژه فرهنگی را از زنجان و همدان آغاز کرده ایم که هدفمان از اجرای طرح این است که استان های غرب کشور مورد توجه قرار گیرند.

اسماعیلی ادامه داد: در نظر داریم زنجیره بزرگی از فروشگاه های کتاب در شهرهای کشور را با هدف تأمین کتب از طریق وزارت فرهنگ راه اندازی کنیم و یارانه کتاب با تخفیف را در مناسبت های مختلف در این فروشگاه ها ارائه می دهیم.

وی تصریح کرد: دنبال ایجاد بودجه های فرهنگی ویژه برای اجرای مصوبات فرهنگی در شهرستان ها و استان ها با هدف تقویت بنیان های فرهنگی هستیم که این طرح در استان همدان هم رونمایی شده است، مدیرکل استان پیگیری کند ما هم حمایت می کنیم.

۵ میلیون نفر بیش از ۲۱ ساعت بازی رایانه ای انجام می دهند

وزیر ارشاد با بیان اینکه سطح مطالعه در کشور ۳۱ دقیقه است، تأکید کرد: برای بالا بردن سطح مطالعه در کشور باید تلاش کرد چراکه در حال حاضر در کشور پنج میلیون نفر بیش از ۲۱ ساعت بازی رایانه ای انجام می دهند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برای اجرای کارهای فرهنگی سلیقه هست و به مدیریت نیاز است، چرا یک اثر فرهنگی در نهاوند با این همه ظرفیت و داشته های فرهنگی غنی تولید نشود که در کشور مطرح شود؟

لایحه «عفاف و حجاب» با قید دوفوریت نهایی خواهد شد

وی به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: لایحه «عفاف و حجاب» را دولت به مجلس سپرد، احتمالاً هفته آینده با قید دو فوریت تعیین تکلیف و نهایی خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: برای احداث مؤسسه حاج میرزامحمد سلگی در شهرستان نهاوند مجوز می دهیم و هزینه تندیس را هم خواهیم داد و برای هر استان یک روز را در تقویم نام گذاری کرده ایم که همدان را هم تصویب کردیم و یک شهریور به نام همدان نام گذاری شد.

وی با بیان اینکه برای شهرستان ها هم در تقویم استانی یک روز پیش بینی شده و مخالفتی نداریم و تنها شهری که مصوبه ملی دارد دزفول با عنوان «روز مقاومت» است، تأکید کرد: در بحث مساجد هم که پایگاه های فرهنگی هستند هر جا کار قرآنی شود، حمایت و اولویت وزارت ارشاد است.

انتهای پیام 
 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان