باران مهمان دوباره بهار گیلان می شود

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۲۲:۳۴ چاپ کد خبر: 184023
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب وهوای استان گیلان در روزهای آینده گفت: طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی، آب وهوای استان گیلان از عصر سه شنبه تا عصر جمعه، ناپایدار و بارانی پیش بینی می شود.

محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای استان گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی، از عصر سه شنبه تا عصر جمعه هفته جاری شرایط برای افزایش ابر، بارندگی، رگبار، رعدوبرق، وزش باد و تگرگ در گیلان فراهم می شود. 

وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری در ارتفاعات و دامنه ها، شدید پیش بینی می شود، افزود، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان بین ۳ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش پیدا می کند و هوای استان بعد از چند روز گرم، خنک می شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در مناطق جلگه ای و ساحلی، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش بینی می شود، گفت: مردم و مسافران هنگام ترددهای جاده ای در محورهای کوهستانی و ارتفاعات، احتیاط لازم را به عمل آورند و در این ایام، کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو نیز با احتیاط انجام شود. 

دادرس با اشاره به پیش بینی وقوع بارش های رگباری در گیلان بیان کرد: مسؤولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند آب گرفتگی معابر، آسیب به سازه ها، لغزندگی سطح جاده ها، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه ها، رانش و لغزش زمین، تگرگ و صاعقه به عمل آورند. 

وی با بیان اینکه کشاورزان نیز باید تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت احتمالی انجام دهند، افزود: باغداران، کشاورزان و گلخانه داران باید اقدام حفاظتی را انجام داده و هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات خودداری کنند. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص فصل بهار، احتمال بالاآمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در این ایام دور از انتظار نیست، بنابراین مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در ارتفاعات و رودخانه ها خودداری کنند. 

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولان نیز اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند، گفت: بخش های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان