ایتنا - اسپیس تاپ نقش ماشینی را ایفا می کند که الگویی از «ذهنیت کار مدرن از هر کجا، با رعایت مسائل حریم خصوصی، و "جنگجوی جاده"» است.

در سال 2018، یک برند نسبتاً ناشناخته به نام zSpace از لپ‌تاپی رونمایی کرد که فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در یک دستگاه ترکیب می‌کرد. این مفهوم انقلاب عظیمی را برنیانگیخت، اما ایده رایانش در واقعیت افزوده و مجازی با ابزارهای پوشیدنی مانند عینک‌های AR Lenovo و Nreal Air به حیات خود ادامه داد. برندی به نام Sightful اکنون با Spacetop، لپ‌تاپ‌ای که فاقد صفحه‌نمایش است، امکان بهره‌مندی از صفحه‌نمایش‌های متعدد را با استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده فراهم آورده است، که میدان دیدی معادل یک صفحه‌نمایش 100 اینچی را پوشش می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این شرکت می‌گوید کهنه‌کارانی از شرکت‌های مایکروسافت، اپل و مجیک لیپ دست به دست هم دادند تا اسپیس‌تاپ را ایجاد کنند و سخت‌افزار رایانشی سفارشی‌شده را با تجربیات مبتنی بر واقعیت افزوده انحصاری ترکیب کنند. تامیر برلینر، بنیانگذار و مدیرعامل سایتفول، می‌گوید که اسپیس‌تاپ نقش ماشینی را ایفا می‌کند که الگویی از «ذهنیت کار مدرن از هر کجا، با رعایت مسائل حریم خصوصی، و "جنگجوی جاده"» است. بزرگترین مزیت این دستگاه این است که به سخت‌افزار خارجی نیاز ندارد و همچنین یک منحنی یادگیری با اشارات پیچیده یا نرم‌افزارهای تخصصی را تحمیل نمی‌کند.
  اسپیس‌تاپ، عینک را جایگزین مانیتور می‌کند  
این شرکت یک تجربه سفارشی از سیستم‌عامل اسپیس‌تاپ ایجاد کرده است که می‌تواند تمام اپ‌های دسکتاپ مانند Zoom، Figma و موارد مشابه را اجرا کند. ایده این است که یک ساختار چند مانیتور ارائه شود که همیشه جلوی چشمان شما باشد، اما در عین حال با حفظ حریم خصوصی کامل. جالب اینجاست که اسپیس‌تاپ برای ارائه این امکان به عینک‌های سفارشی NReal متکی است. در حال حاضر، برنامه دسترسی زودهنگام به این سیستم باز شده است، اما تنها 1000 اسلات برای کسانی که خواهان تست زودهنگام آن هستند وجود دارد. این شرکت چیزی درباره قیمت کل این کیت نگفته است.
 
پایه لپ‌تاپ اسپیس‌تاپ مجهز به تراشه Qualcomm Snapdragon 865 SoC است، تراشه‌ای که در سال 2019 معرفی شد. اما این انتخاب غیرمنتظره نیست، زیرا شرکت سایتفول مدعیست از سه سال پیش مشغول کار روی اسپیس‌تاپ بوده است. کوالکام SoC با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت می‌شود، و همچنین به اتصال وایرلس وایفای 6، بلوتوث نسخه 5.1 و باند 5G زیر 6 گیگاهرتز مجهز است. در لبه برآمده پایه آن یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای تماس‌های ویدیویی، در کنار یک صفحه کلید کاملا کاربردی و پورت‌های I/O قرار دارد.
 
سایتفول می‌گوید دوام باتری آن بیش از 5 ساعت است، با پشتیبانی از شارژ سریع USB-PD 3.0 که می‌تواند باتری را در کمتر از دو ساعت از خالی تا 85 درصد پر کند. قابل ذکر است، اگر کاربر مایل باشد با یک صفحه نمایش فیزیکی تعامل داشته باشد، یک خروجی DisplayPort 1.4 نیز وجود دارد که به امکان می‌دهد یک مانیتور فول‌اچ‌دی را مانند یک کامپیوتر واقعی به پایه اسپیس‌تاپ متصل شود. این شرکت این موارد را به عنوان مشخصات فنی برای حالت «دسترسی اولیه» اعلام کرده است.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان