مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان از مهار حریق در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و گفت: ۲ هزار متر از اراضی تالاب بین المللی انزلی دچار حریق شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، تالاب بین المللی انزلی یکی از زیستگاه های مهم طبیعی و جانوری در کشور است که هرساله گردشگران بسیاری را جذب خود می کند. 

در چند سال اخیر شاهد حریق های عمدی و غیرعمدی در تالاب بین المللی انزلی بودیم که بخش قابل توجه ای از اراضی اطراف این زیستگاه طبیعی جانوران و پرندگان هستیم که به یک معضل در این تالاب مبدل شده است. 

هر چند بارها کارشناسان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی نسبت به صدمات ایجاد حریق در تالاب بین المللی انزلی به منظور افزایش اراضی تحت اختیار افراد هشدار دادند ولی اواخر شب گذشته بار دیگر شاهد ایجاد حریق در بخشی از تالاب بین المللی انزلی بودیم. 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، شب گذشته  تالاب انزلی بار دیگر دچار آتش سوزی شد که عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان از ساعت حدودا ۲۰ آغاز و با تلاش نیروهای عملیاتی تا قبل از ساعت ۲۲ به صورت کامل اطفا شد. 

امیر مرادی می گوید، ۲ هزار متر از اراضی تالاب بین المللی انزلی دچار حریق شد که اگر اقدام فوری و سریع نیروهای امدادی و آتش نشانی نبود این میزان حریق با توجه به گرمای هوا و وزش باد بخش اعظمی لز تالاب را دچار حریق می کرد. 

آن طور که مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان می گوید، عمدی یا غیرعمدی بودن حریق ایجاد شده در تالاب بین المللی انزلی در دست بررسی بوده و علت این حادثه به محض اطلاع، به مردم اعلام می شود. 

یکی از اهداف سودجویان از ایجاد حریق عمدی در تالاب بین المللی انزلی به خصوص در فصل بهار و تابستان افزایش اراضی تحت اختیار خود به طور غیر قانونی است که برخورد جدی با این افراد بدون شک نقش مهمی درعدم این اتفاق دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان