سرپرست معاونت امور جنگل اداره منابع طبیعی گیلان با اشاره به پیش بینی تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در سال جاری گفت: تعهد اداره کل منابع طبیعی گیلان برای تولید نهال، ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله بوده که آمارها رشد ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صادق عابدینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید نهال در کشور دارای ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در سالیان اخیر توجه به کاشت نهال و حفظ محیط زیست در کشور است و این اثر نقش مهمی در ایجاد ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی جامعه دارد. 

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در سال جاری گفت: تعهد اداره کل منابع طبیعی گیلان برای تولید نهال، ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله بوده که آمارها رشد ۳۰ درصدی را نشان می دهد. 

سرپرست معاونت امور جنگل اداره منابع طبیعی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به کاشت نهال در اراضی این استان بیان کرد: امسال هشت میلیون نهال در هشت هزار هکتار از زمین های این استان کشت می شود. 

عابدینی با بیان اینکه ۹۰ درصد نهال های تولیدی در گیلان صنوبر است، افزود: برای کشت نهال های پهن برگ جنگلی از جمله توسکا، افرا و بلوط برنامه ریزی کردیم. 

وی با ابراز امیدواری از وضعیت استان در بخش زراعت چوب گفت: سال گذشته ۹ میلیون اصله نهال در ۹ نهالستان دولتی و ۳۵ نهالستان بخش خصوصی گیلان تولید شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان