نماینده عالی دولت در گیلان از شناسایی ۲۰۰ نقطه خطر آفرین در سواحل این استان خبر داد.

 
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  اسدالله عباسی ظهر امروز در دیدار با بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به حضور میلیونی مسافرین در گیلان در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز و فصل تابستان اظهار کرد: در ایام تعطیلات شاهد حضور میلبون ها مسافر در این استان هستیم از این رو باید نگاه برای دادم امکانات امداد و نجات به این استان خاص و ویژه باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اعطای امکانات امداد و نجات و لجستیکی به گیلان در عرصه های مختلف، افزود: در طول سال همواره در گیلان شاهد بروز حوادث طبیعی و تصادفات راهنمایی و رانندگی هستیم و باید امکانات لجستیکی امداد و نجات به این استان به خوبی اعطا شود.

نماینده عالی دولت در گیلان از شناسایی ۲۰۰ نقطه خطر آفرین در سواحل این استان خبر داد و بیان کرد: ۲۰۰ نقطه خطر آفرین در سواحل استان وجود دارد که باید از شنا در این مناطق جلوگیری شود، از این رو نقش رسانه در شناسایی و معرفی این نقاط بسیار موثر است.

عباسی  اولویت هلال احمر در بحث امداد و نجات را استان های شمالی دانست و تصریح کرد:
اولویت در بحث امداد و نجات باید استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران باشد،  لیکن انتظار داریم پایگاه های ثابت امداد و نجات در این استان احداث شود تا کمی از خسارات احتمالی وارد شده به این کاسته شود.

وی با بیان اینکه امضای تفاهم نامه میان سازمان امداد و نجات، استانداری گیلان و مجمع خیرین، نقش مهمی در اعطا کمک به این استان در حوزه امداد و نجات دارد، گفت: خیرین نقش مهمی در توسعه گیلان و کشورهای در حوزه های مختلف دارند و امضای تفاهم نامه میان سازمان امداد و نجات، مجمع خیرین و استانداری گیلان در افزایش امکانات لجستیکی بسیار مهم است.

عمده ترین تصادفات در گیلان مربوط به مسافرین است

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه گیلان نیاز به توجه خاص و ویژه برای رفع کمبودهای امداد و نجات دارد، اظهار کرد: گیلان یکی از مراکز گردشگری و ترانزیتی مهم کشور است از این رو با توجه به اینکه سعی بر این است تا جاده ابریشم از این استان عبور کند، باید امکانات و پایگاه امداد و نجات مناسب در این استان احداث شود.

بابک محمودی با اشاره به آمار بسیار زیاد تصادفات در استان گیلان گفت: عمده ترین تصادفات در گیلان مربوط به مسافرین است به این دلیل دستور ویژه برای کمک لجستیکی به استان های ساحلی صادر شده است.

وی  با تاکید بر لزوم توجه به اجرای درست طرح سالمسازی دریا در استان های شمالی کشور، بیان کرد: وظیفه انسانی هلال احمر بر این است تا طرح سالمسازی سواحل با انجام کارهای تحقیقی و تبیینی را به خوبی اجرایی کند تا از این طریق از فوت مردم در سواحل کشور و استان های شمالی جلوگیری شود. 

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور با ابراز خرسندی از اجرای درست طرح سالمسازی دریا در سالیان گذشته در این استان تصریح کرد: در سال گذشته آمار فوتی ناشی از غرق شدن افراد در سواحل در مناطقی که طرح سالمسازی در آن توسط هلال احمر اجرایی شد به نسبت دیگر نقاط سواحل سیار کمتر بوده است.

محمودی نقش خیرین در احداث پایگاه های امداد و نجات در سطح کشور و به ویژه گیلان را بسیار موثر دانست و افزود: یکی از بسترهایی که می شود برای تامین منابع مالی از آن برای ساخت پایگاه امداد و نجات بهره گرفت خیرین هستند و در گیلان این امر به خوبی در حال انجام است.

وی از احداث پایگاه دائم امداد و نجات در گیلان خبر داد و افزود: پایگاه دائمی امداد و نجات با تمامی امکانات در گیلان باید احداث می شود و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان