ایتنا - اگر تمایل دارید iDevice خود را به کسی بسپارید، می توانید اپ های حساس را با استفاده از Face ID یا Touch ID قفل کنید.

هیچ راهی مستقیم برای قفل کردن برنامه‌ها در iOS یا iPadOS وجود ندارد. به طور پیش‌فرض، iOS 16 و iPadOS 16 از قفل برنامه پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین، چه آیفون و چه آیپد جدیدی داشته باشید، با احراز هویت بیومتریک نمی‌توانید از یک اپ محافظت کنید، مگر اینکه توسعه‌دهنده برنامه به‌صورت جداگانه این ویژگی را پیاده‌سازی کند. البته بیشتر برنامه‌ها از این API استفاده نمی‌کنند که باعث تضعیف حریم خصوصی کاربر می‌شود.

خوشبختانه، با این حال، راهکاری برای جلوگیری از این مساله وجود دارد. بنابراین اگر تمایل دارید iDevice خود را به کسی بسپارید، می توانید اپ‌های حساس را با استفاده از Face ID یا Touch ID قفل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل ذکر شده در این مطلب ایتنا به نقل از xda-developers را دنبال کنید.
 
قفل کردن هرگونه اپ iOS/iPadOS با Face ID یا Touch ID
 1. اپ Shortcuts را در دستگاه‌تان راه‌اندازی کنید.
2. به تب Automation بروید.
3. روی دکمه پلاس (+) در گوشه بالا سمت راست بزنید.
4. روی گزینه Create Personal Automation کلیک کنید.
5. به پایین اسکرول کنید و روی App بزنید.
6. روی دکمه Choose بزنید.
 
7. روی اپ(هایی) که می خواهید با Face ID یا Touch ID قفل کنید بزنید، سپس روی Done بزنید.
8. روی دکمه Next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
9. روی فیلد جستجو بزنید و Lock Screen را جستجو کنید.
10. روی اولین نتیجه کلیک کنید، سپس دکمه Next را در گوشه سمت راست بالا بزنید.
11. کلید Ask Before Running را غیرفعال کنید.
12. با زدن روی دکمه Don't Ask انتخاب خود را تأیید کنید.
13. روی Done در گوشه بالا سمت راست بزنید.
 
اکنون هر بار که اپ(هایی) را که انتخاب کرده‌اید راه‌اندازی می‌کنید، صفحه دستگاه شما خود به خود قفل می‌شود. پس از آن برای باز کردن قفل دستگاه باید به Face ID، Touch ID یا رمز عبور خود اعتماد کنید. به این ترتیب، کسانی که سعی می‌کنند از تلفن یا تبلت شما جاسوسی کنند نمی‌توانند هیچ یک از داده‌های شخصی را که در یک اپ خاص ذخیره کرده‌اید مشاهده کنند.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان