به گفته استاندار گیلان توزیع عادلانه آب کشاورزی برای تمام اراضی شالیزاری استان مورد تاکید بوده و کشاورزان نگران این موضوع نباشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز با حضور در روستای امشه از توابع بخش سنگر شهرستان رشت و گفت وگو با کشاورزان و میراب های منطقه و بررسی آخرین وضعیت آبرسانی شالیزارها در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات آب کشاورزی در سال گذشته اظهار کرد: امسال هم مانند سال گذشته شاهد کاهش میزان بارندگی و ذخیره حجم آب سد سپیدرود هستیم که این مهم برای جلوگیری از مشکلات کم آبی مدیریت می شود. 

وی با بیان اینکه کشت وکار در اراضی شالیزاری بر اساس تقویم زراعی در گیلان در حال انجام است، افزود: تاکنون حدود ۲۳۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان زیر کشت رفت و اراضی کمی برای نشاء مانده و بخش هایی از شهرستان رودبار که همواره با تاخیر کشت در این منطقه انجام می شود، باقی است. 

به گفته استاندار گیلان توزیع عادلانه آب کشاورزی برای تمام اراضی شالیزاری استان مورد تاکید بوده و کشاورزان نگران این موضوع نباشند. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر ضرورت افزایش بهره وری بیان کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی و راهنما باید کشت دوم را برای افزایش درآمد کشاورزان ترویج دهد. 

عباسی با اشاره به عدم عرضه برنج در سال زراعی گذشته توسط عده ای از کشاورزان و صاحبان برنجکوبی ها به منظور افزایش قیمت گفت: دولت برای کمک به این کشاورزان وارد شده به این منظور در زمان حاضر خرید برنج به ویژه ارقام پرمحصول را از مازندران آغاز کرده است. 

وی با بیان اینکه قراراست تا در نشستی با معاون وزیر جهاد کشاورزی این موضوع برای گیلان نیز بررسی شود، افزود: دولت تا سه ماه بعد از برداشت برنج، واردات این محصول را انجام نمی دهد تا میزان تولیدات را ارزیابی و میزان مورد نیاز را وارد کند. 

استاندار گیلان با اشاره به اجرای کشت مستقیم نشاء برنج (بدون مراحل خزانه گیری) بیان کرد: این روش سال گذشته در شهرستان ماسال اجرا شد و امسال نیز در مزرعه ای با همراهی و همکاری گروه جهادی در منطقه سنگر انجام شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان