مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به عنوان عمومی ترین و بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود و یکی از بارزترین ...

مرتضی سعیدی زاده امشب، ۱۰ خرداد ماه، در اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در سالن همایش های شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: برای ما مایه مباهات است که سرزمین مان میزبان وجود نازنین امامی است که نماد علم، عقل، حکمت، منطق تدبیر و سیاست است.

وی افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب آنگاه که در مرکز یک تجربه تاریخی عظیم و نبرد پنهان سیاسی قرار می گیرد، به برکت تدبیر، شیوه حکیمانه ای را پیش روی آیندگان قرار می دهد اما ما به امام رضا(ع) در گوشه ای از صدر تاریخ نمی پردازیم و این حضرت را در گوشه ای از تاریخ اسلام محصور نمی کنیم بلکه از این منبع فیض الهی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، حضرت رضا(ع) ولی نعمت معنوی و مادی ماست برای حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی و جهان اسلام مدد می گیریم.

سعیدی زاده بیان کرد: اینک که ما در گام دوم انقلاب اسلامی وارد دومین مرحله از خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی شده ایم، باید بتوانیم از گنجینه عظیم این انسان کامل و ولی اعظم الهی در تشکیل جامعه اسلامی و تمدن سازی اسلامی بهره وافر و کامل ببریم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به عنوان یکی از عمومی ترین و بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود و یکی از بارزترین پشتیبان های دیپلماسی فرهنگی رضوی در داخل و خارج کشور است. این رویداد آیینی نمونه بارزی از یک فعالیت هنری، فرهنگی و رسانه ای است که با درایت شکل گرفته و از ساختارهای منظم و دقیقی برخوردار است.

وی ادامه داد: این نکته علاوه بر عنایت ویژه صاحب اصلی جشنواره، یعنی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، حاصل عشق و ارادت بی حد و حصر و بدون چشم داشت بنیان گذاران و برگزارکنندگان این جشنواره در طول ۲۰ سال گذشته است.

سعیدی زاده خاطرنشان کرد: این رویداد از بودجه و امکانات غیر متعارف و عده زیادی برخوردار نیست بلکه مدیریت این جشنواره به گونه ای طراحی شده که چنین رویداد بزرگی را در طول سال با بهره گیری از مشارکت های متعدد درون وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها، سازمان ها و مجموعه های مردمی و با حضور عاشقان فرهنگ رضوی برگزار کند و الحق در این کار سترگ و ارزشمند موفق بوده است.

هیچ رویدادی در کشور به وسعت و ابعاد جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سراغ نداریم

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اضافه کرد: دست کم داخل کشور هیچ رویداد فرهنگی، هنری و رسانه ای را با چنین وسعت و ابعادی سراغ نداریم و از این منظر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) الگو و تجربه ارزشمندی است که باید در برپایی دیگر رویدادهای فرهنگی، هنری و آیینی مورد استناد و استفاده قرار گیرد. جشنواره موفقی با این همه دستاوردهای دلنشین و رویدادی با چنین وسعت و عظمت با این همه مخاطب نیاز به حمایت بیشتری دارد؛ حمایتی که با جان و دل شکل می گیرد.

وی عنوان کرد: مروری کوتاه بر برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که نقطه عطف همدلی، همزبانی و نمونه بارز عرض ارادت جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای کشور به ساحت مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) است، نشان می دهد که این جشنواره سه فرصت طلایی را پیش روی ما قرار داده است؛ اول فرصت حضور نیروهای خوش فکر، جوان، کارآمد و تحول خواه برای آفرینش و یک جریان بابرکت در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه ذیل نام مبارک امام رضا(ع)؛ دوم فرصت اداء دین و عرض ارادت دستگاه های فرهنگی، هنری و رسانه ای نظام به ساحت مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) و سوم فرصت بروز و ظهور دلدادگی به آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خاصه علی ابن موسی الرضا(ع) در همه سطوح جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای کشور و عموم اقشار جامعه است.

سعیدی زاده افزود: این فرصت ها بستری فراهم کرده تا ظرفیت عظیمی از نوآوری، توانمندی، استعداد و خلاقیت در این ایام شکوفا شود؛ فرهنگ رضوی تا دوردست ها ترویج و زمینه ای فراهم شود تا فهمی تازه به وجود آید و تحقق بخش این کلام بلند رهبر انقلاب شود که می فرماید «وقتی یک کار نو و وسیع در داخل کشور انجام شد، می توان راضی، خرسند و امیدوار بود که گردونه کار فرهنگی به کار افتاده است».

جشنواره امام رضا(ع) مبدا نهادسازی های فرهنگی در این سال ها بوده است

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مبدا بسیاری از جریان ها، رویدادها و نهادسازی های فرهنگی در این سال ها بوده و بسیاری از مناسبت ها و آیین های دینی و ملی در پناه این جشنواره شکل گرفته است؛ از جمله این آیین ها احیاء مناسبت ها، نامگذاری دهه کرامت و تشکیل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به عنوان تنها نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی در دهه ۹۰ است. دولت جمهوری اسلامی، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک بزرگی به استمرار، استحکام، فراگیری و ارتقاء این رویداد معنوی در عرصه ملی و بین المللی می کند.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان