امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه با سپردن مسکن به بخش خصوصی همه اقشار جامعه از مسکن بهره مند نمی شود، گفت: این شیوه خانه سازی تنها بخش هایی از مردم را در بر می گیرد درصورتی که انتظار می رود مسکن ارزان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت سالروز رحلت جانکاه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)،  ایشان را یکی از نعمت های بزرگ پروردگار به جوامع بشری دانست و اظهار کرد: امام خمینی (ره) در میان ملل اسلامی و ایران روحیه عزت طلبی را ایجاد کرد چرا که پهلوی اول و دوم که خود نوکر غربی ها بودند درصدد تحقیر ملت ایران بودند که امام مانع شد و روحیه عزت طلبی را در بین ملت ایران و جوامع مسلمان ترویج داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) روحیه آرمان گرایی، مبارزه با استعمار و سلطه جهانی را ترویج داد و ملت ها دریافتند که باید با سلطه مقابله کنند، گفت: ایجاد روحیه تکیه بر خود، خودی و خودی ها از ثمرات  مهم تاریخ ایران به رهبری امام خمینی (ره) بوده است چرا که ملت ایران فهمیدند که باید به خود اکتفا کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای عزیز به عنوان رهبر امت اسلام است، بیان  کرد: امام خمینی (ره) در خصوص آیت الله خامنه ای ایشان را سربازی فداکار، معلمی آموزنده، خطیبی توانا، راهنمایی دلسوز و متعهد، مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست معرفی کرده اند.

به گفته فلاحتی معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در صحیفه خود درباره ویژگی های برجسته حکیم خرمند حضرت آیت الله خامنه ای تأکید داشتند که در تمام دنیا در بین روسای جمهور و سلاطین نمی شود مانند آقای خامنه ای (قدس سره) پیدا کرد که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار باشد، امام خمینی (ره) فرمودند «من ایشان را سال ها می شناسم، ایشان نعمتی است که خدا به ما داده است.»

خطیب جمعه رشت با اشاره به سالروز تاریخی ۱۵ خرداد گفت: امروز نام سلطنت و  شاهنشاهی در ایران منفور است و نام امام خمینی (ره)، اسلام و توحید محبوب ملت های مستضعف جهان است.

وی با اشاره به تورم افشار گسیخته که زمینه افزایش بی رویه قیمت ها در کالاهای اساسی شده  که هم اثر منفی فرهنگی دارد و هم مردم را به زحمت میندازد، تصریح کرد: اگرچه دولت خدمات فراوانی انجام داده اما در خصوص  مسائل اقتصادی دلسوزانه توصیه و تذکر می دهیم که باید تلاش مضاعف صورت بگیرد، اگر چه دشمن در تلاش برای ویرانی اقتصادی است اما همه چیز به دشمن نیست و باید تلاش مضاعف صورت بگیرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وضعیت مسکن موجب نگرانی  است، گفت: این شیوه خانه سازی تنها بخش هایی از مردم را در بر می گیرد درصورتی که انتظار می رود مسکن ارزان قیمت مانند ۱۵ سال در اختیار مردم قرار بگیرد.

 فلاحتی با تاکید بر اینکه با سپردن مسکن به بخش خصوصی همه اقشار جامعه از مسکن بهره مند نمی شود، تصریح کرد: دولت باید مسکن را در دست بگیرد؛ اگر مسکن به بخش خصوصی سپرده شود، بخش خصوصی اول نفع خود را در نظر گرفته بعد به فکر خانه مردم می شوند لذا دولت خود باید متولی بخش مسکن باشد نه بخش خصوصی، تا توده های آسیب پذیر نیز این ظرفیت بهره مند شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به مسؤولین و مدیران توصیه می کنم خود را صیانت کنند، گفت: چشم های بیدار همه جا هستند شما را می بینند که چه می کنید لذا فکر نکنید کسی شما را نمی بیند لذا توصیه می کنم خود را صیانت کنید تا خسرالدنیا و الاخره نشوید.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان