رئیس اتاق بازرگانی گیلان با تأکید بر ظرفیت های منطقه چابکسر در حوزه گل و گیاه زینتی از توابع شهرستان رودسر در گیلان گفت: جدای از فقدان پایانه در منطقه برای تعاملات تجاری، باید نگاه گلخانه داران منطقه ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، قاسم رضائیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه های شهر چابکسر از توابع شهرستان رودسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیار عجیب است که ظرفیت عظیم پرورش گل و گیاه در این منطقه تا این حد مغفول و مهجور مانده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در ۵۲ هکتار از اراضی منطقه در حوزه گلخانه بیان کرد: متأسفانه به هیچ وجه این میزان از فعالیت کشاورزی در این منطقه ساختارمند نبوده و این تعداد از فعالان حوزه گل و گیاه فاقد خداقل زیرساخت های تجاری برای صادارت و حتی معرفی محصولات خود هستند و این درحالی است که چابکسر قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید گل و گیاه زینتی در منطقه را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به فقدان پایانه در منطقه برای تعاملات تجاری تصریح کرد: باید نگاه گلخانه داران منطقه نسبت به حوزه فروش محصولاتشان تغییر پیدا کند تا شاهد اتفاقات بزرگ تجاری در این منطقه باشیم که قطعاً اتاق بازرگانی گیلان با سیاست تمرکززدایی که در پیش گرفته، در راستای تقویت و فراهم کردن زیرساخت های تجاری به فعالان حوزه گل و گیاه در منطقه کمک خواهد کرد.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی گیلان برای معرفی و هدایت صادراتی برای محصولات کشاورزی مناطق مختلف گیلان خبر داد و گفت: به زودی در راستای تمرکز زدایی در فعالیت های تجاری و برای استفاده حداکثری از ظرفیت های اقتصادی گیلان و با تشکیل کارگروه های تخصصی، امیدواریم شاهد تحولات خوب اقتصادی در منطقه باشیم.

رضائیان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت رقابتی بازار اوراسیا نهایت بهره را برد، افزود: نیازسنجی بازار منطقه و شناخت ظرفیت های موجود در گیلان باید توأمان اتفاق بیوفتد تا بتوانیم کاستی ها را با رویکرد تخصصی برطرف و در صورت نیاز هدایت فعالیت های اقتصادی را در پیش گیریم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان