معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از آغاز آبگذاری کانال راست سنگر شامل شالیزارهای مناطق شرق گیلان از صبح امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد خانی پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رهاسازی آب سدسفیدرود به صورت مرحله ای ادامه دارد، اظهار کرد: بر اساس برنامه تدوین شده استانی، دومین مرحله آبگذاری کانال راست سنگر شامل شالیزارهای مناطق شرق گیلان از صبح امروز (جمعه ۱۲ خرداد) آغاز شد و به مدت هشت روز ادامه دارد. 

وی با اشاره به افزایش جریان رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری در مناطق شرقی گیلان گفت: از شهروندان و مسافران درخواست دارم برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری و تأسیسات آبی در این مناطق خودداری کنند. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید به شالیکاران گیلانی به رعایت تقویم زراعی بیان کرد: دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر (برای شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان) که دوشنبه هشت خرداد آغاز شده بود، از صبح روز ۱۶ خرداد ماه به مدت چهار روز قطع خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از بارش های باران اخیر در گیلان افزود: این بارش ها سبب آبگیری کانال های آبیاری شده که به طور یقین منجر به رفع کمبود آب در استان می شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان