به گزاشر لنگرخبر، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز به منظور بازدید و بررسی وضعیت کلی نظام سلامت شهرستان آستانه اشرفیه در دیار سلطان سید جلال الدین اشرف حضور یافت. 

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مراکز بهداشتی اعم از خانه های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، بیمارستانی و کلینیکی در شهرستان آستان ااشرفیه و بندر کیاشهر بازدید کردند. 

بررسی کم و کیف خدمات بهداشتی به ویژه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مهمترین و محوری ترین موضوعی بود که هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان آستانه اشرفیه در پی آن بودند. 

کلنگ احداث مرکز جامع سلامت ویژه شهر بندرکیاشهر نیز امروز در جریان حضور هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور مسؤولان شهرستان آستانه اشرفیه، بر زمین زده شد. 

مرکز جامع سلامت ویژه شهر بندر کیاشهر در مساحت ۱۸۰ متر مربعی جنب مرکز جامع خدمات سلامت این شهر احداث خواهد شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین کلنگ زنی احداث مرکز جامع خدمات سلامت ویژه شهر بندرکیاشهر با اشاره به وضعیت جمعیتی استان اظهار کرد: همه برنامه های فرهنگی، عمرانی و اجرایی نظام سلامت گیلان باید پیوست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده داشته باشد. 

آشوبی با اشاره به مساحت بیش از یک هزار و ۸۰۰ مترمربعی مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر افزود: این مرکز در سه فاز و با پیش بینی اعتباری حداقل یک صد میلیارد تومانی به منظور ارایه خدمت به مردم منطقه و گردشگران احداث خواهد شد. 

وی ارتقای نظام سلامت استان گیلان را در گرو توسعه فضاهای فیزیکی دانست و گفت: تاکنون خدمات بسیار زیادی در راستای توسعه نظام سلامت استان به ویژه شهرستان آستانه اشرفیه انجام شده اما کافی نیست و باید سیر شتاب ارایه خدمت رسانی در این منطقه افزایش یابد. 

همچنین عصر امروز پس از بازدید میدانی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه، نشست شورای سلامت این شهرستان نیز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به تقدم بهداشت بر درمان اظهار کرد: ما بازدیدهای میدانی شهرستان ها را از خانه های بهداشت آغاز می کنیم، چون اعتقاد داریم بهداشت بر درمان، مقدم است. 

محمدتقی آشوبی از آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر خبر داد و افزود: بندر کیاشهر شهری ساحلی است و نیاز مردم منطقه به داشتن مرکز جامع ویژه، ضروری است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مساحت یک مرکز جامع سلامت، نهایتاً ۶۰۰ مترمربع است، گفت: مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر با بخش های مختلف و تجهیزات مدرن در مساحتی بیش از یک هزار و ۸۰۰ مترمربعی ساخته خواهد شد. 

وی از یکپارچه شدن سرویس خدمات دهی اورژانس در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و بیان کرد: علاوه بر توسعه ناوگان اورژانس آستانه اشرفیه، باید نیاز نیروی انسانی اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان با انتقال بیماران از مرکز استان به شهرستان جبران شود. 

آشوبی با اشاره به فعال بودن ۷۰ تخت فعال در بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه افزود: نظارت بر ارائه خدمات درمانی در شهرستان آستانه اشرفیه باید تشدید شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آشوبی همچنین از پیگیری ها برای شبانه روزی شدن مرکز جامع سلامت دستک آستانه اشرفیه به جهت خدمت بهینه به مردم منطقه خبر داد. 

ابراهیم نجفی اسپیلی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تلاش های دانشگاه در راستای رفع محرومیت ها از شهرستان اظهار کرد: شبانه روزی کردن مرکز جامع سلامت دستک، احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی، احداث مرکز جامع سلامت ویژه در بندر کیاشهر و همچنین تخصیص آمبولانس و نیروی انسانی پزشک و پرستار، از مهم ترین مطالبات مردم در شهرستان است. 

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این نشست اظهار کرد: مشکلات و کمبودهای نظام سلامت در شهرستان آستانه اشرفیه، احصا شده و خوشبختانه در جهت رفع آن تلاش نیز شده است که نمونه آن احداث مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر بوده است. 

به گفته خسرو آرنگ، شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در بخش هایی کمبود دارد و لازم است به سرانه سلامت این شهرستان به ویژه در بندر کیاشهر توجه ویژه ای بشود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان