استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر تاثیرپذیری آیت الله احسان بخش در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس، گیلان کیلومترها با جبهه فاصله داشت ولی ارسال هزاران کامیون کمک های مردمی و تقدیم هشت هزار شهید ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین محمد مدنی ظهر امروز در بیست ودومین سالگرد شهادت حضرت آیت الله صادق احسان بخش در مصلی رشت با بیان اینکه گیلان مهد روحانیون مبارز در تاریخ انقلاب و اسلام بوده است، اظهار کرد: مردم گیلان یکی از ولایتمدار ترین مردمان تاریخ اسلام و ایران هستند که همیشه پیرو امام و ولایت بوده و اولین شهید نهضت امام خمینی (ره) نیز از این استان می باشد. 

وی با اشاره به نقش علمای گیلان به ویژه حضرت آیت الله احسان بخش در اشاعه فرهنگ انقلاب و مبارزه با طاغوت گفت: آیت الله احسانبخش در عرصه سخنرانی های منبر و تبلیغ دینی گوینده ای زبردست و برجسته بود و سخنرانی های وی در مساجد رشت برای بیدار کردن مردم، گام بزرگی برای مبارزات گیلان علیه رژیم پهلوی بوده است. 

این استاد حوزه و دانشگاه، حضرت آیت الله شهید احسان بخش را بخشی از هویت ملی ایران دانست و بیان کرد: آیت الله احسان بخش شخصیتی ملی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده که همگان از این شهید به عنوان یک چهره دینی برجسته یاد می کنند. 

مدنی با تاکید بر تاثیرپذیری حضرت آیت الله احسان بخش در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، گیلان کیلومترها با جبهه فاصله داشت ولی ارسال هزاران کامیون کمک های مردمی و تقدیم هشت هزار شهید نشان دهنده نقش حضرت آیت الله احسان بخش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. 

وی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله احسان بخش تمام عمر خود را صرف شناخت مردم با دین و انقلاب اسلامی کرده است، گفت: آیت الله احسان بخش، عالم دین و آگاه به زمان بود که همه توان خود را صرف شناخت مردم با دین و انقلاب کرد و حتی در این راه جانباز و سپس به شهادت رسید. 

این استاد حوزه و دانشگاه، آثارالصادقین را برجسته ترین کتاب مرحوم حضرت آیت الله احسان بخش معرفی کرد و افزود: آثار دینی ماندگار زیادی از شهید آیت الله احسانبخش برای علما و مسلمانان دنیا به جا مانده که برجسته ترین آن آثارالصادقین می باشد. 

به گزارش فارس، آیت الله صادق احسانبخش (۱۳۰۹ – ۱۴ خرداد ۱۳۸۰) از نمایندگان ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بود. وی از پاییز ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۰ این مقام را دارا بود. وی در روستای لیفشاگرد از بخش تولمات شهرستان صومعه سرا به دنیا آمد، صادق احسانبخش در ۲۶ فروردین ۱۳۶۱ در مسجد کاسه فروشان رشت ترور شد و دچار مصدومیت شدید گردید، وی در ۱۴ خرداد ۱۳۸۰ درگذشت و در مصلی امام خمینی رشت که خود مؤسس و بنیانگذار آن بود به خاک سپرده شد.
 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان