رئیس اداره دامپزشکی بندرانزلی با اشاره به اردوی جهادی دامپزشکی در روستاهای بشمن و چراغ پشتان گفت: در این اردوی جهادی، ۳۵۰ راس دام سنگین، علیه بیماری بروسلوز، ۶ قلاده سگ نگهبان علیه هاری و ۲۴۰۰ قطعه طیور ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سید مهدی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اردوی جهادی دامپزشکی به مدت ۲ روز در روستاهای بشمن و چراغ پشتان شهرستان انزلی انجام شد، اظهار کرد: این اردوی جهادی با هدف پیشگیری از بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام در روستاهای محروم و کمتر برخوردار شهرستان انجام گرفت. 

وی با اشاره به رایگان بودن خدمات واکسیناسیون از جمله سمپاشی بدن و جایگاه دام، معاینه و درمان، آموزش و ترویج دامداران این مناطق گفت: در این اردوی جهادی، ۳۵۰ راس دام سنگین، علیه بیماری بروسلوز، ۶ قلاده سگ نگهبان علیه هاری و ۲۴۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل مقاوم به حرارت واکسینه شدند. 

رئیس اداره دامپزشکی بندرانزلی با بیان اینکه معاینه دام و طیور توسط متخصصین و دامپزشک ها انجام شد، افزود: ۳۵ مورد آموزش چهره به چهره و توزیع بروشور آموزشی و همچنین سم پاشی ۴۰۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام به صورت کاملا رایگان برای دامداران روستایی این مناطق به اجرا درآمد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان