به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، در قرار دوازدهم خرداد امسال هم ۲۰۰۰ بسته به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون در سراسر گیلان توزیع می شود که ۲۰۰ بسته معیشتی در بندرانزلی به محرومان این شهرستان اختصاص ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز در مراسم اجرای طرح قرار دوازدهم در امام زاده صالح (س) بندرانزلی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اظهار کرد: طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی به خدمات معیشتی و اجتماعی بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه قرار دوازدهم به نام و یاد امام زمان (عج) جهت دستگیری از افراد کم برخوردار اجرا می شود، گفت: در این طرح خدمات اجتماعی از جمله کمک های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای تهیه دارو و تامین هزینه درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و افراد کم برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی انجام می شود. 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش هفت میلیارد تومان و ۷۰ کمک جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان گیلان توزیع شد، افزود: مجموع مبلغی که برای تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی هزینه شد ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. 

به گفته علیزاده، در سال گذشته ۷۷۸ بسته لوازم التحریر به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع شده و ۸۰۰ میلیون تومان برای توزیع نان صلواتی و اطعام نیازمندان هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی و دارو و درمان مناطق کم برخوردار از محل عواید موقوفات اختصاص یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان در قالب طرح قرار دوازدهم به جامعه هدف و نیازمندان کمک شده که قسمت بیشتر این هزینه از محل کمک خیرین و مابقی از عواید موقوفات انجام شده است. 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته سال جاری، ۴۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: طی همین مدت ۱۲۰ میلیون تومان برای دارو و درمان اقشار کم درآمد اختصاص یافته است. 

علیزاده با بیان اینکه امسال تاکنون به ۷ زوج در مجموع مبلغ ۳۷۰ میلیون کمک هزینه تامین جهیزیه اهدا شده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار نان صلواتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان، ۱۵۰۰ جلد کتاب ویژه نوجوانان وکودکان مناطق محروم به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان و ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان بین مناطق محروم گیلان توزیع شده است. 

به گفته وی، در قرار دوازدهم خرداد امسال هم ۲۰۰۰ بسته به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون در سراسر گیلان توزیع می شود که ۲۰۰ بسته معیشتی در بندرانزلی به محرومان این شهرستان اختصاص دارد که برای اجرای قرار دوازدهم و ارائه خدمات معیشتی و اجتماعی سه ماهه ابتدایی سال جاری پنج میلیارد تومان هزینه شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان