به گفته استاندار گیلان، کارخانه کفش ملی در گنجه رودبار افتخاری برای کشور بوده و برند جهانی محسوب می شد که در چندسال گذشته تعطیل شده بود ولی تا چند ماه آینده به بهره برداری رسیده و به رشد اقصتادی استان کمک ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، اسدالله عباسی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت قیام خونین پانزدهم خرداد و یادبود شهید حجت الاسلام والمسلمین سید یونس رودباری در مصلی شهرستان رودبار، با بیان اینکه ایستادگی مردم گیلان و رودبار در طول تاریخ بی نظیر است، اظهار کرد: ایستادگی مردم گیلان و شهرستان رودبار در طول انقلاب و به ویژه بعد از زلزله سال ۶۹  برای ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره زلزله شدید شهرستان رودبار در سال ۶۹ خاطرنشان کرد: مردم ایران زلزله رودبار را فراموش نمی کنند و برای همیشه در این روز عزادار مردم دوبار هستند.

استاندار گیلان با تأکید بر حل مشکلات اقتصادی کشور با همراهی مردم بیان کرد: مشکلات معیشت در کشور وجود دارد ولی مردم یقین داشته باشند که با ایستادگی شما و تدبیر دولت سیزدهم و مجلس انقلابی این معضلات برطرف خواهد شد و هیچ شکی در آن وجود ندارد.

عباسی رودبار را پیشانی استان گیلان معرفی کرد و افزود: این شهرستان دارای ظرفیت های زیست محیطی، آبی، برقی، انرژی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بسیار خوبی است که توجه به هر کدام در رشد اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سر راه تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه قزوین ـ رشت تصریح کرد: پروژه آزاد راه قزوین ـ رشت در بدو روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اسناد خزانه تعطیل شده بود ولی اکنون با تلاش های صورت گرفته کار ساخت آن آغاز و تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به احیای کارخانه کفش ملی در شهرستان رودبار گفت: کارخانه کفش ملی در گنجه رودبار افتخاری برای کشور بوده و برند جهانی محسوب می شد که در چندسال گذشته تعطیل شده بود ولی تا چند ماه آینده به بهره برداری رسیده و به رشد اقصتادی استان کمک می کند.

عباسی زیتون یکی از مهمترین محصولات کشاورزی گیلان معرفی کرد و افزود: در این محصول بهره وری و ارزش افزوده وجود داشته و نمی گذارم صنعت زیتون در رودبار از بین برود.

وی با اشاره به نرخ مشارکت مردم در بخش اقتصاد در گیلان گقت: مشارکت مردمی در بخش اقتصاد پنج درصد از میانگین کشور بالاتر بوده و در تلاشیم تا این آمار افزایش پیدا کند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان